Tävling - Vinn en "Health Girl" - AVSLUTAD!




Avslutas fredagen 25/4

Eftersom att SÅ många deltagit i tävlingen redan avslutar jag den en dag tidigare!
Denna tävling är nu alltså AVSLUTAD!
Vinnaren kommer slumpas ut, då ni alla är så värda Health girl.
Ny voodoll tävling kommer upp under kvällen!
90
Lisa

Jag skulle behöva mig en Health Girl för att jag tycker om att ha kontroll, jag har bara tappat den.. Kanske kan Health Girl hjälpa mig tillbaka till den jag vill vara? Har som provat en del annat utan vidare resultat så det är bara hoppas på detta då.

Nina

Jag skulle vilja vinna den för att jag skulle behöva lite peppning från någon som aldrig ger upp och som kan smitta av sin positivitet åde på mig. just nu läser jag en kurs på högskolan och har kuggat på varenda tenta (och omtenta) jag haft så humöret är botten! Jag pluggar och pluggar men när jag väl sitter där med provet så är det som om allt är bortblåst:S Känns dumt och tro att en docka kan hjälpa mig att klara tentorna men man kan ju önska allefall att hennes målmedvetenhet, starka vilja och positiva inställning smittar av sig på mig. Kanske hon hjälper mig att komma igång med träningen på allvar också..:)

Anna

Kunde inte bli mer passande, är det något jag behöver så är det styrkan att må bra och komma i form.



Jag har aldrig varit den som haft större hälsoprobelm, men på senaste tiden har det blivit värre - jag gick upp hela 30 kilo i vikt efter en kris och nu har jag även fått veta att jag lider av högt blodtryck som jag känner av ganska så ofta genom yrsel, illamående, trötthet och ökade hjärtslag så det heter duga. Jag har ändrat om kosten en del, men jag har fortfarande mycket kvar att jobba på med själva vikten och blodtrycket.



Samtidigt känner jag igen mig ganska så starkt i att vilja ha kontrollen över sitt egna liv - jag har kommit långt på den biten, men man kan ju alltid bli bättre och visst skulle det vara roligt med en liten maskot som hela tiden påminner om att inte ge upp arbetet med hälsan och kontrollen i sig själv.





Ida Legeryd

Hejsan! Jag skulle verkligen behöva en sådan, just därför att jag har blivit så dålig på att träna nu när jag ska ta studenten och jobbar och tar körkort. Har så otroligt mycket att tänka på och hinner knappt med mig själv, det känns så jobbigt när jag är van att kunna träna regelbundet och äta bra. Nu hinner jag inte och vill verkligen försöka att komma igång med det igen till sommaren! Tack på förhand ;) / Ida

Marre

Då jag ser mig själv som ganska stor och har rätt dåligt självförtroende, så är jag med och tävlar om en Healthgirl, förhoppningsvis kan hon få mig att må bra och få mig i form.

Annaida

jag skulle behöva henne för att jag för fyra-fem år sedan fick diagnosen astma. Jag har alltid förut varit en sportig tjej men tillslut sa det bara stopp. Hur mycket jag än tränade blev aldrig konditionen bättre och jag kände mig värdelös som inte orkade. Efter diagnosen så har jag förstått varför. Det är fortfarande riktigt jobbigt att träna, jag gör det helst aldrig. Däremot ÄLSKAR jag att träna och hålla i gång. I huvudet springer jag flera mil men bara jag får på mig skorna i verkligheten så orkar jag kanske två minuter max. Nu har jag skrivit in mig på gymmet och ska försöka ta mig dit tre ggr i veckan. Denna lilla health girl skulle pusha mig ytterligare till ett normalt, sportigt och aktivt liv, så som det alltid var förr...





kramen!

Antonia

Vilken rolig tävling! Om det är nån som har behov av en Health girl så är det nog jag! Det skulle vara väldigt passande och bra nu när bikinisäsongen drar igång. I vanliga fall skulle den nog också vara till stor hjälp!

Mvh Antonia

Förresten, en jättebra och vacker hemsida, mycket lättnavigerad!

malyyn

Jag skulle behöva health girl för att till skillnad från många tjejer försöker jag gå upp i vikt! under högstadietiden fick jag många frågor om jag hade anorexia m.m. och jag hatar när folk frågar mig om jag verkligen inte äter! det är inte så lätt att gå upp i vikt som så många tror. det går inte bara att äta hur mycket mat som helst utan man får träna upp det mesta! jag skulle därför behöva en health girl som förhoppningsvis skulle ge mig styrkan till att börja träna eftersom jag är väldigt dålig på att motivera mig själv!

Madde

jag skulle verkligen behöva henne.

under förra sommaren/våren gick jag upp jätte mkt i vikt även om jag spelade fotboll och red precis som förut. de fortsatte även under hösten, och hur mkt jag än försökte så gick jag inte ner. sen började jag bli sjuk i långa perioder så jag kunde inte träna, så jag gick upp ännu mer. jag har gått upp sammanlagt 17 kg sen förra året, och har pendlat kraftigt med ca 5 kg upp och ner under en tid nu. jag vill verkligen inte se ut så här, jag hatar min bristningar som jag har fått på lår, mage och bröst. jag måste verkligen få kontroll nu, annars kanske jag aldrig går ner.. suck.

Anonym

jag skulle verkligen behöva henne.

under förra sommaren/våren gick jag upp jätte mkt i vikt även om jag spelade fotboll och red precis som förut. de fortsatte även under hösten, och hur mkt jag än försökte så gick jag inte ner. sen började jag bli sjuk i långa perioder så jag kunde inte träna, så jag gick upp ännu mer. jag har gått upp sammanlagt 17 kg sen förra året, och har pendlat kraftigt med ca 5 kg upp och ner under en tid nu. jag vill verkligen inte se ut så här, jag hatar min bristningar som jag har fått på lår, mage och bröst. jag måste verkligen få kontroll nu, annars kanske jag aldrig går ner.. suck.

crazyangel

Jag skulle behöva en sån där så min graviditet kanske blir lite lättare :P Alla medel är tillåtna :P

hannah frelin

Det här är en sak som jag absolut skulle behöva ha!



Jag var helt "normal" i kroppen förut, vägde lagomt och jag var jättenöjd. kom in i en deppig period, och gick upp 20 KILO!!!!!!!!! det är enormt mycket, och jag har liksom aldrig kunnat skaka av mig dom där kilona. Jag har för lite motivation.

Min högsta önskan är att få tillbaka min "normala" kropp, för jag vantrivs verkligen med hur det är nu. Jag har försökt gått ner i vikt sedan november/december, men det går helt enkelt inte. Jag skulle verkligen göra vad som helst för att få gå ner några kilon. eller såklart alla jag har lagt på mig, men någonstans måste det börja..



Jag mår verkligen kasst ibland, när jag ser mig själv i spegeln, och ja - seriöst- ibland vill jag bara gråta! jag ser inte mig själv i den här kroppen. Det är inte jag, jag hör inte hemma här..

Johanna

Jag är liksom Health Girl målmedveten och lever ett aktivt liv. Jag försäker även vara optimistik till att jag träffas på och tar åt mig. Ibland kan det dock vara mycket svårt att se vissa saker ur en positiv synvinkel, man dras med av allt elakhet som finns runt om en istället och då känns det som att man bara vill ge upp, varför ens försöka? Kasnke skulle Health Girl hjälpa mig att aldrig sluta tänka positivt. Kasnke skulle hon även kunna göra så att all min träning gav lite större resultat?! Inte en massa viktras utan bara hjälpa mig så jag får en mer slimmad kropp, vem vet? :)

Linn Nilsson

Efter åratal av dålig hälsa, nedsatt imunförsvar och samtidigt kämpa med pluggande så kan jag verkligen behöva en Health girl.

Har de senaste åren knappt gått halva tiden i skolan som jag ska göra då jag ständigt blir sjuk, och hamnar då efter ganska mycket, så en Health girl vore helt klart välkommet.

Jenny

Skulle helst vilja vara anonym i den här tävlingen... :( men går ju inte så får hoppa den tyvärr! Må bästa man eller kvinna vinna!

Linda

Jag behöver en health girl eftersom jag äntligen ska försöka ta tag i att komma i form. Jag har varit mobbad hela mitt liv för mitt utseende och förra våren tog jag tag i mitt utseende. Jag gick ner 19 kilo på fyra månader. Tyvärr tappade jag stinget när sommaren kom men nu måste jag försöka komma i form igen eftersom jag gått upp nästan alla kilon igen. Kanske kan en health girl hjälpa mig att hålla igång även när sommaren kommer så jag äntligen kan vara nöjd med mig själv, någonting som jag aldrig någonsin varit. Så nu hoppas jag att kunna gå ner dom kilona och resterande kilon som jag skulle behöva tappa för att bli en frisk, sund och lycklig tjej som jag förmodligen aldrig tidigare varit.



Kanske kan Health Girl hjälpa mig att vara målmedveten och inte ge upp som jag gjort tidigare. Kanske smittar även hennes starka vilja av sig till mig om jag har tur..



Jag lever annars ett ganska aktivt liv så jag tror att jag och Health Girl skulle kunna komma bra överens eftersom jag är utomhus mycket.

ida

För att jag är världens klumpigaste människa och kunda behöva lite tur, haha.

Dessutom började jag förra veckan att träna igen efter uppehåll på ett år. Då spelade jag innebandy och tappade motivationen pga ständigt krångel med min rygg som jag skadade när jag var 15 på innebandyplanen. (2kotfel) Så en sådan söt sak skulle kanske göra att jag håller i med träningen nu (: Dessutom är den ju i min favorit färg, rosa! (:

Hanna

Jag vill vinna health girl eftersom jag nu äntligen ser ett ljus i den mörka tunneln av en sjukdom jag lidit av sen 2000. Nu när målet är så nära (beräknas vara helt frisk i höst) så skulle jag behöva ha en liten tjej som hjälper mig att inte ge upp!

modeakuten.se

Därför behöver jag en health girl,

jag jobbar hårt varje dag ca 16h om dagen för att försöka få företag och gå runt och hinna med allt,

på helgerna är jag helt slut och sover dom nästan rakt igenom,

denna lilla figur skulle ge mig all den styrka och hopp jag behöver när min egen runnit ut ur sanden

Monika

Åh jag skulle behöva henne! Har blivit deprimerad efter att ha blivit dumpad av pappan till mina två barn och känner mig fruktansvärt ensamen. Hon skulle vara en bra daglig påminnelse om att inte sunka ihop totalt, och vara någon som stannar när barnen far till sin far varannan vecka och när vännerna lessnat och farit hem för kvällen. Då när man känner sig som ensammast kanske hon påminner en om att ta ett varv på motionscykeln, istället för att sitta i soffan och snyfta.

Sofie

Hej Linda!



Jag blev så glad när jag fick syn på att du lottade ut just denna lilla "vodoo-docka"

Jag skulle behöva en för att.. Min mamma har genomgått en svår operation för en hjärntumör och detta var mycket jobbigt för mig. För ett år sedan gick min idol farfar bort, vilket jag inte repat mig från riktigt än. Sen, för ett år sedan, dagen efter min födelsedag, var vi tvugna att avliva vår hund Smulan. Hon hade en stor cancertumör i magen och hon hade problem med höften och ena tassen. Sen har vi haft en massa problem i familjen. Sen har jag gjort slut med min förra pojkvän på ett korkat sätt (jag vet att jag får skylla mig själv) och vi har haft det jobbigt att kunna bli vänner igen. Min farmor har legat på sjukhus och är fortfaranade sjuk, fast inte lika sjuk som hon var förut. Jag förstår att det är fler med värre problem men om man inte är med har man ingen chans att vinna! Ha det bra, kramkram :)

Ciccie

Jag är en tjej med ett näst intill obefintligt immunförsvar. Jag lider av reumatism, vilket innebär att jag går med ständig värk. Fick veta för några månader sen av min massör att min ryggrad är krökt, vilket ger mig hemska ryggsmärtor. Med andra ord så skulle jag behöva lite uppsving gällande hälsan. ¨

Jag har även förlorat två personer som är väldigt nära till mig under den senaste månaden, vilket gör en nedstämd och ännu mer mottaglig mot bakterier o virus.

Så ge mig lite hjälp med hälsan Linda!

Michaela

Jag ska kort försöka motivera mig (som är en utav mina svagare punkter) om varför jag vill vinna Health Girl. Saken är den att jag oftast är en positiv och glad tjej, men när jag väl känner mig totalt nere behöver jag någon som kan få mig på positiva tankar, och mitt självförtroende är verkligen på botten vilket leder till att jag är väldigt blyg och tyst, därför behöver jag peppning så mitt självförtroende blir bättre vilket jag hoppas leder till att jag blir mer självsäker och sådär. För jag har precis missat min chans i livet bara för att jag har för kasst självförtoende. Därför skulle jag behöva en Health Girl, och att få bättre kondition och hälsa på köpet är ju inte helt fel ;)

emma

tror inte jag slår någon av dessa motiveringar.

men jag vill ha denna för jag skulle behöva lite peppande här i livet.

har inte haft det så lätt.

och skulle behöva lite hjälp på traven för att börja må mättre.

lider av hetsätningaroch är deprimerad.

Är inte precis i topp form.

stor mage. bristningar på grund av ökad vikt.

denna söta woodo docka kanske skulle få allt att bli lite lättare.







Linneea

Vilken rolig tävling! Jag vill verklgen vinna denna Health Girl =)



För två år sedan fick jag diabetes. Jag tar ca 5-6 sprutor varje dag och måste hela tiden tänka på vad jag äter. Sedan jag fick min sjukdom har jag gått upp ca 12 kilo. Jag kämpar nu varje dag med att försöka gå ner till min normala vikt igen. Detta är ingen lätt match vill jag lova då det är ganska mycket svårare att gå ner i vikt när man har diabetes, tyvärr också mycket lättare att gå upp i vikt. Denna söta health girl skulle definitivt ge mig extra motivation till att få tillbaka min normala kroppsvikt :)

javaneh

jag skulle absolut behöva en inför sommaren. Jag är inte nöjd med min kropp alls även jag vet att jag är underviktig. jag har inga bröst alls, jag tränar fotboll innebandy osv. har precis blivit dumpad också, denna lilla figur skulle kanske kunna hjälpa mig?

junitjej

Cool vinst!

Anonym

Anledningen till att jag behöver Health Girl dockan är för att den är min andra halva. Jag mår bra, men jag är inte i form. Så hjälp mig att bli hel ;)

Johanna

Vilken rolig och passande tävling :)



När jag läste att Health girl hjälper en att komma iform och alltid är positiv så blev jag glad, det kom så passande. :) Jag har i hela mitt liv vart lite överviktig, men det har bara gått sakta uppåt. Jag har försökt mig på olika bantningskurer, träning och lite olika saker, men inget jag direkt har fastnat för. Och inget direkt som jag heller har fortsatt och kämpat med. Men jag har precis börjat på Friskis & svettis (1dag/vecka)samt börjat på vattengympa (2dagar/vecka). Jag är jättemotiverad nu i början, tror att jag kommer fortsätta vara det också, vilket är bra.

Eftersom Health girl har en stark vilja, är positiv och vill hjälpa till att komma i form och att må bra, så skulle jag bli jätteglad om jag vann. Det skulle betyda jättemycket för mig, då kan jag äntligen bli den jag vill vara. Inte bara utseendemässigt, utan också på insidan och även hälsan, jag kommer må så mycket bättre. Och det är ett plus om Health girl hjälper mig på vägen =)

Mie

Oj mitt namn kom inte med,

men det va jag som skickade detta:



Anledningen till att jag behöver Health Girl dockan är för att den är min andra halva. Jag mår bra, men jag är inte i form. Så hjälp mig att bli hel ;)

Malin

jag kan ibland få en dålig inställnig till saker och er ibland lätt upp, health girl kanske kan hjälpa mig att hålla inställning;), dessutom tycker jag att denna var så sööt därför borde jag ha den:)

Nathalie

Jag skulle behöva Health Girl för att jag har ett mål att försöka gå ner mina extra kilon och försöka få motivationen att verkligne gå ut och gå men även träna på annat sätt. Tror att denna kanske skulle kunna hjälpa mig med det. Gillar även själv att ha en stor krontroll över mitt liv och denna kanske kan stärka mig att fokusera på det ännu mera.

Sofie

jag kanske är konstig..

men jag har faktist inte hört talas om denna pryl! den verkar cool, och skulle gärna få komma hem till mig, och hjälpa mig att peppa. därimot var den ju grymt söt :)

Anna

Jag skulle verkligen bhöva en Health Girl.! Försöker verkligen komma i form vilket är otroligt svårt och jag ger upp hela tiden.. har en sådär 20 kilo att bli av med o ja lider verkligen av detta! Skulle behöva en liten sporre som kan hjälpa mig o de skulle Health Girl vara jättebra ;)

therese

Jag skulle behöva Health Girl för att jag ofta är väldigt negativ till det mesta, jag mår ofta dåligt över det förflutna, jag är ofta rädd för framtiden. Jag tänker och grubblar så mycket att min kropp inte orkar med mig och mitt tålamod tär på både mig och andra.

My

Den där skulle passa mig perfekt just nu, jag läser till undersköterska och har 5 veckor på mig att klara 12 prov och andra uppgifter. Det känns ganska omöjligt men inget är ju omöjligt :) Därför skulle en heath girl passa mig perfekt!

Erica

Jag behöver henne för att jag så länge försökt komma i form men aldrig lyckats fullt ut. Så med hennes hjälp kanske jag kan lyckas denna gång :)

Filifjonkan

Jag skulle vilja ha en sån liten sötnos att skicka till min vän som befinner sig i Australien i ett år framåt. Både som en sak som påminner om mig (måste säga att den faktiskt liknar mig lite smått med den rosa klänningen) och även för att ge henne ett extra stöd nu när hon befinner sig så långt ifrån vänner och familj.

JOSEFINE

Jag skulle behöva henne för att komma i bättre form. Jag har börjat träna men har inte riktigt orken till det alltid så hon kanske skulle kunna ge mig det. Jag har en sjukdom som de inte riktigt har diagnoserat ännu och därför får jag det svårare att träna eftersom jag knappt kan andas osv.. Jag skulle även vilja få tillbaka kontrollen som jag hade över allt förut som jag nu tyvärr tappat på grund av många mer privata saker. Jag har velat ha den här ända sen första gången jag såg dom men aldrig beställt så nu hoppas jag att jag har lyckan på min sida att vinna för en gångs skull.

Becca

Gud vad passande jag skulle verkligen behöva en sådan docka just nu , är hur nära som helst på att hoppa av skolan eftersom mina föräldrar kräver så mycket och jag klarar inte mer så skulle verkligen behöva något som glädjer mig i detta svåra beslut , jag vet att jag kommer ångra om jag väljer att hopppa av men nu känns det som de ända rätta. Jag går alltså första året på Gymnasiet och det är verkligen tufft , börjar komma ifrån mina kompisar pga att jag inte mår speciellt bra. Men man får väl ta sig i kragen och gå upp varje morgon för att få behålla några vänner.



Lilla docka du skulle vekrligen piffa upp vardagen lite extra bara av att få se denna bredvid min säng varje morgon skulle göra allt mycket roligare att se en rosa lite voodoo docka på morgonen då kanske kanske jag skulle orka gå till skolan och verkligen fullfölja gymnasiet.. Jag vet att folk kanske itne tror mig men det är sant jag klagar varje dag på att mina föräldrar ställer för höga krav, jag kommer hem efter ett prov så fort dom själva kommer hem så säger dom det gick väl så bra att du fick MVG , alltså vad tror dom om mig ? jag är inget litet underbarn som dom kanske önskat sig..

En Mölnbobos Liv

Jag är överviktig och väldigt lat, kanske kan jag komma igång och röra mig med hjälp av denna voodoll :-). Vill så gärna gå ner lite i vikt så man blir piggare och orkar hänga med i svängarna sen när sonen börjar gå/springa.

Jessica

Oj! En "health Girl" e ju precis vad jag behöver. Efter att ha förlorat mina båda föräldrar i hjärtinfarkter vid alldeles förtidiga åldrar, 35 o 48 år, så fick jag det tufft att repa mig psykiskt. Att jag sen har/haft skumma sjukdommar som tex giftstruma har ju inte gjort saken bättre. I höstas började mitt hjärta oxå att krångla. Efter otaliga ambulansfärder o läkarbesök har de inte hittat felet än. Kanske kan en "Health Girl" hjälpa mig att må bättre o att repa mig fortare?

Elin

Jag behöver en "health girl" för att klara av skolan nu mot slutet... Känner knappt att kroppen hänger med längre, är stressad dag som natt.



carro

Det känns så onödigt att skriva, när dom flesta här redan skrivit så bra. Men jag gör ett försök.



Har i Hela mitt liv haft dåligt självförtroende, inte vågat prata med folk och har väldigt lätt för att ta åt mig och det är inget bra. Fast skulle nog mått bättre om jag inte blev mobbad för 6år sedan p.g.a det mådde jag dåligt i princip varje morgon genom att vakna vid 4-5 tiden och må illa, dom flesta dagarna mådde jag så dåligt så jag spydde på morgonen. Det har iallafall hängt med mig i alla dessa år och det slutade tack vare en iallamående tablett som jag fortfarande tar även om jag vet att jag mår bra, den är en trygghet för mig. skulle därför vilja ha denna "health girl", så den kan bli en trygghet istället för tabletten. För det kan bli ett psykologiskt stöd när man känner att självförtroendet sviktar, och när man inte mår så bra.



Kommer nog ändå inte vinna denna för har vädigt otur i tävlingar, men vi får se (håller tummarna) :)

Elish

Jag vill ha en health girl för att ha någonting som håller mig upp just nu, stress inför studenten, skolan, sen träningen.. o vänner, pojkar.. Nervigt :) Jag är en sån som inte funkar alls under press och stress så lite kontroll vore riktigt nice..

Natalie

"health girl" verkar vara något för mig. Jag har problem med min kropp, vänner och kärlek. Gång på gång klarar jag av bullen men den kommer alltid tillbaka :/ (bullen är förkortning på bullemi) När den är borta mår jag jätte bra, har inte haft på länge har överträffat mig själv. Mina vänner lämnar mig omgående vart jag än är, jag förlorar vänner helatiden. Kärleken är verkligen jobbig då jag behöver någon för att känna mig trygg och trivas med mig själv. Det är inte lätt att vara ensam och inte ha vänner.. Jag har också magont ofta, av stress och allt :/

Leylah

Simple.. Jag spelar basket, och ska ut i "europa" och spela efter sommaren. Det säger nog inte dig mycket, men "europa" och sverige inom basket går inte att jämföra.. Därför tränar jag nu 4h om dagen och försöker komma i form så mycket som möjligt..(Detta är min största dröm, som jag kämpat för hela livet, tränat varende dag i mitt liv, hårt svettigt, men värt det!:) en health girl hade inte varit fel.. Alla dom lata dagarna när man måste pusha sig själv, så finns Health girlen där och hjälper mig!! :D

Sandra

Nu har jag äntligen bestämmt mig för att komma igång med min viktminskning! Och fick då se att du hade denna health girl som utlottning, skulle passa mig jätte bra :)



Vet inte om det låter övertygande, men jag är inte bra på sånt här.. Och jag är skit dålig på att "smöra" hah.. Men värt ett försök iallafall :) Hoppas du haft en bra dag!

Ilona

Efter att ha levt i en dålig miljö så försöker jag nu ta mig ur det, och ska därför flytta till sommaren. Lite målmedvetenhet och positivism behöver vi alla, men det är väldigt svårt att vara positiv när man möter något helt nytt utan några livslinor så att säga!

Jennica

Jag hade en stark vilja, men jag tappade bort den. jag gav aldrig upp, men nu ger jag upp hela tiden.. Jag känner mig inte längre motiverad till något..

Att komma i form igen, mår bra igen.. Om en dock kan göra det, why not ^^ det värsta är nog, att jag egentligen inte kan säga varför jag må dåligt.. det bara r så..

linnea

jag har haft anorexia i ca 10 år, men nu har jag varit ganska frisk i 8 månader. Kämpar varje dag och vill bli frisk till 100%. Jag behöver henne eftersom jag ska trivas me mig själv och tycka om min nya kropp. och se till att jag behåller det i nuvarande tillstånd.

Malle

Hej Linda. Jag skulle gärna vinna Health Girl just för att inom en snar framtid ska jag och min mor göra en bröstcancerutredning, då min mamma hade det som väldigt ung finns det stor risk att hon bär på en cancergen som gör att även jag får bröstcancer. Jag är otroligt rädd för detta, och skrockfull som jag är skulle kanske en vodooll göra mig lugnare.

Om inte annat kan den bli min maskot om ifall att jag behöver genomlida detta. Bara utredningen kommer ta ifrån mig en massa kraft.



Kram Malin

LindaTherese

Oj, du har inte ett lätt jobb framför dig ser jag :) Men jag är i desperat behov av en health girl!! För 5 år sen fick jag enorma smärtor i min höft efter en löpträning & har haft det dagligen sen dess. Fick 3 år senare diagnosen att min höft bygger brosktumörer istället för ledvätska. Har sen dess opererat mig 4 ggr utan framgång. Kan inte sporta alls, fick lägga ner fotbollen som var mitt liv, dansen, morgonpromenaderna & sist men inte minst dom långa shoppingrundorna!! :p Vem vet health girl kanske fixar så jag åtminstone kan börja jobba litegrann igen ;) så där har du min snyfthistoria oxå... hehe.

Dessutom är min man världens turgris som vinner allt, jag vill oxå vinna nåt så att jag bär mitt nya efternamn som jag borde liksom! :)

Louise Caroline

Varför jag behöver en health girl?

Jo, för att jag lever nog det ohälsosammaste livet du kan tänka dig! Jag rör mig aldrig någonsin (förrutom mellan ytterdörren och bilen), min sedvanliga trerätters varje kväll består av kakor, chips & dipp och mjölkchoklad och sen vin eller cider till det. Jag spenderar all min lediga til inne, framför tv:n eller här, jag är aldrig ute och "njuter" av solen och våren och vet du vad det värsta av allt är? Att det är (nästan) helt sant! :(

Gissa om jag behöver hjälp?!

Vad är en healt girl förresten?

Carolin

Jag skulle vilja vinna Health Girl eftersom hon verkar vara precis så som jag försöker vara. Det är dock svårt ibland att hålla skenet uppe och vara positiv utåt sett när man känner sig nere egentligen.

Och den där målvedvetenheten behöver jag verkligen nu. Både till slutspurten i skolan nu innan studenten och sen även till starten på högskolan som drar igång till hösten.



Hoppas att jag har chans att vinna Health Girl. Blir det inte jag, blir det säkert någon annan som förtjänar den (:

anna

åå vad jag känner att jag behöver en health girl.. trodde våren skulle ge mej massor med energi å ork men jag är såå trött, orkar knappt gå ut med hunden när jag kommer hem från jobbet. så jag hoppas att en health girl kan ge mej ork å styrka att bli pigg å orka med vardagen!!

Moa

Hej! Jag skulle behöva lilla Health Girl för att jag behöer någon som påminner mig om att ständigt vara positiv, någon som håller upp lågan inom mig. Någon som kan få mig att fungera. Någon som kan få mig att göra alla saker som jag behöver göra. Tack!

sara

Jag hade verkligen behövt henne i mitt eländiga liv !! Hon verka vara precis tvärtemot mej så vi skulle nog passa varandra bra. Här händer bara tråkigaheter och strul och jag är verkligen på väg att ge upp ! Hade verkligen behövt nån som hade lite livsglädje och som va lite positivt intsällt till tillvaron..

Lisa

Varför jag behöver vinna en healthgirl? Det var lätt, jag har världens sämsta immunförsvar och blir sjuk för minsta lilla. Dessutom har jag drabbats av njursten, som läkarna inte vet vad de beror på. Därför skulle det vara helt perfekt med en liten Healthgirl som hjälper mig att stå emot alla elaka baciller som hoppar på mig :oP

Tuva

Jag skulle behöva henne för att få hjälp med min självdiciplin. Håller på med mitt magisterarbete för stunden vilket går på tok för långsamt

Johanna

Hej!

Jag skulle vilja ge den till en kompis som har väldiga problem med astma. Det har även visat sig att levern inte mår speciellt bra.

Jenni

Jag skulle behöva Health Girl i mitt liv för att återfå kontrollen över det. Inom loppet av en månad har jag blivit dumpad (vi hade vart tillsammans i två år), fått veta att han varit otrogen (och det var därför han gjorde slut), flyttat isär, fått en egen lägenhet som inte känns som mitt hem... Måste jag fortsätta? Det känns som jag lever i en bubbla och jag kan inte tro att allt detta drabbar mig. Känns som en film. Alla andra lever sina liv utanför min bubbla, medan jag bara flyter med.

Jag skulle vilja bli självständig och sluta bry mig om min f.d. sambo (som jag fortfarande älskar trots det han gjorde, vi hade ett jättebra förhållande innan). Jag vill börja leva igen och ta tag i min tillvaro. Jag vill sluta gråta och börja må bra istället. Kunna njuta av våren och livet överhuvudtaget.

Kort sagt - jag skulle behöva få en positiv inställning, ha en stark vilja om vad jag vill med mitt liv just nu, bli målmedveten, aldrig ge upp samt få kontroll över mitt söndertrasade liv.

Jag skulle göra vadsomhelst för att sluta ha ont och börja må bra igen...

Sanna Ek

hallu:) Jag känner att är ibehov av en positiv söt liten sak, jag är oftast negativ, glaset ser alltid ut att vara halvtomt och har inte tränat på 4:a år efter att jag tvingades sluta spela fotboll pga återkommande skador. Nu skulle jag vilja komma igång o träna o må bra men har ingen diciplin(har aldrig haft)och då hon skulle passa perfekt som motivation för detta ändamål. Hon kankse skulle smitta av sin positivitet:) Puss puss

Johanna

Jag skulle behöva en nu att kramas med. Idag klockan 16,00 (amerikanskt tid) åker jag hem till Sverige. Kanske låter simpelt för vissa men inte när du varit Au pair i 13 månader hos en familj, tagit hand om tre barn som om dem vore dina. (mamman finns inte)Har sådan ångest och ont i magen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag kommer behöva styrka när jag kommer hem till Sverige där väntas ny stad, nytt jobb.



Ha en bra dag!

Kram Johanna

Sara

Efter allt som hänt 2007-2008 med två dödsfall =( två stulna bilar, blivit utan jobb, inga pengar från a-kassan så sitter jag just nu och bara väntar på att något mer ska hända i min familj eller med mig eller pojkvännen =( just nu känns det som att alla jag älskar ska försvinna och jag börjar nästan gå in i ett skal för att skydda mig själv från att bli ledsen igen. Måste försöka tänka positivt men de är väldigt svårt just nu, därför tycker jag att en liten Health Girl borde få komma hem till min pojkvän och mig för han behöver henne lika mycket, om inte mer, än jag.. Massa kramar till dig

amanda

hej!

jag skulle behöva den för att jag verkligen behöver komma i form nu. Håller på med fälttävlan, en krävande och tuff sport där både häst och ryttare behöver vara i god form för att ta sig runt i den tuffa terrängen utan skador. Som det ser ut nu alls den form eller kondition som jag egentligen skulle behöva. Sen behöver man modet också, det är mycket kan hända i terrängmomentet. Därför vore det perfekt för mej att vinna den här tävlingen och då också våga satsa lite till på tävlingsbanorna

/amanda

Mari

Jag behöver en Health girl så jag får lite motivation att verkligen ta de där promenaderna varje dag, gå ner och handla den där mjölken och i största allmänhet göra alla borde, måste och skulle.

Emma

Hej :)



Jag behöver en Healt girl för att jag behöver någon som är lite possitiv nu när jag ska börja plugga stenhårt till mitt körkort. Då skulle det passa utmärkt att ha någon som aldrig ger upp, eftersom att jag tycker att det är tråkigt att plugga teori. Då skulle det passa utmärkt att ha någon extra som peppar & är med mej. & sen såklart för att den va så sööt & cool :)

Miranda O.

Jag skulle definitivt behöva en Health Girl då jag blev diagnostiserad med Crohns sjukdom i januari förra året. Det är en kronisk tarmsjukdom som gör att jag under perioder har svårt att äta och blir väldigt trött och utslagen. Läkarna har ännu inte funnit någon medicin som verkar fungera fullt ut för mig. Under detta år som har gått har jag dessutom blivit bortglömd av sjukvården ett flertal gånger. Detta har även skett den senaste tiden, vilket gör att jag mår väldigt dåligt i dagsläget. Tidigare har jag själv bloggat om att jag verkligen skulle behöva en sådan här docka, fast då var det Dr. Feelgood (http://mirandao.blogg.se/1178195810drfeelgood.html#comment). Just nu väntar jag på att få en ny medicin som både jag och läkarna hoppas på. Men som lite hjälp på traven skulle en Health Girl inte sitta helt fel. Det sägs ju dessutom att man kan bli friskare av botemedel man tror på. Kanske är Health Girl botemedlet för mig?



Jag kommer definitivt inte ge upp min kamp. Jag SKA bli frisk. SÅ är det bara.

Miranda O.

Eller vem vet, kanske har du en Dr. Feelgood till mig istället? :)

Miaa

Jag vill vinna för det första för att ja älskar dom där små gubbarna och just nu försöker ja komma igång med träning och lite power walk, jag somär lat behöver helt enkelt motivation och hoppas hon hjälper mig :D

Sandra

Jag skulle behöva en Health girl för att jag är jämt trött och seg. Och jag blir ofta sjuk, vilket inte är så bra pga att man är borta mycket från jobbet då. Så jag skulle behöva någon som peppar upp mig och hjälper mig att komma i form. Tycker även att denna Health girl skulle bli en söt och cool vän;)

Sofie

http://tavlingsdax.blogg.se/1209040178vinnhealth.html



skulle jag ge till mamma som har allt skit,,

svår astma, gluten, flera diskbrock, högt blodtryck, knäskada, b12 brist.. säkert tio olika läkemedel.mm.. ja och nu ser hon ut som en jordgubbe med vårens pollen till antåg. Lite tur för hennes del skulle ju verkligen inte göra nån skada om man säger.

kidabouche.blogg.se

lär nog inte slå någon av dessa motiveringar, alla verkar ha sådan otur alltså! så jag låter någon annan få den tror jag :)

Gilraen

Öhm, mitt bidrag blev så långt.. Så är det ok om jag skickar det på mailen istället? :P gör det nu iaf.

Frida

Jag känenr att jag måste verkligen reda ut mitt liv. jag lägger så mycket tid på simningen att jag nästan glömmer bort mina vänner. Och jag kan få kontroll och planera in läxor och träningar så skulle jag kanske kunna få mer tid till mina vänner, och det är något jag verkligen önskar!

Mari

Jag skulle vilja vinna Health Girl för att jag är i stort behov av att må bra och komma i form nu. Skolan tar död på migoch nu när det börja närma sig slutet kommer det mer och mer, så mitt liv består nästan bara av skola, äta, sova, kompisar(den ynka tid som finns över) osv samma visa hela tiden. Det är så mycket och jobbigt på samma gång så försöker jag tänka så positivt som möjligt även om det känns som om jag är på väg att tappa kontrollen över allt och jag går bara 1:a året! Tänk sen då.



Jag har också en väldigt stor tendens att äta pommes ganska ofta eftersom jag älskar pommes. Det är inte så bra mot min hälsa eftersom jag inte idrottar någonting. Men med Health Girl så kanske hon kan hjälpa mig med bådadera?

Evelinn

Hej! Jag skulle verkligen behova en "Health Girl" eftersom jag blir väldigt orolig så fort jag blir förkyld eller får ont någonstans. Inbillar mig lätt att jag drabbats av någon allvarlig sjukdom bara av vanliga saker, som huvudvärk eller kanske hjärtklappning på grund av stress. Det har blivit bättre nu for jag är medveten om att jag lätt oroar mig men tankarna försvinner inte helt i alla fall. Hoppas på att jag vinner denna då den kanske kan hjälpa mig! :)

kale

Hoppas jag får lite tur när jag vinner den hära. Mitt problem är att förut, var jag ALLTID mig själv. Det spelade ingen roll om vad folk tyckte om mig & jag hade många vänner och fick lätt för mig att skaffa nya. Jo visst att jag har dom vännerna kvar nu men jag har förändrats. Jag är rädd för att vara den jag är nu, och det spelar ingen roll, när jag är med te.x min bästa kompis så är jag rädd för att vara mig själv? Hoppas det blir bättre med denna voodoll!

malin

Jag tränar ofta, då är det väldigt viktig att jag mår bra vilket jag oftast inte gör - får hela tiden migrän o.s.v. på träningarna och blir sjuk jätteofta. Sover väldigt dåligt, ibland när jag vet att jag ska upp tidigt ligger man sömnlös i flera timmar. Inte roligt. Även fast jag tränar ca. 2-3 ggr i veckan så är jag inte i form, har en bullmage typ som aldrig kan gå bort och jag har världens minsta muskler.. :/

Är som sakt ofta sjuk och det gör att jag måste missa träningar och skolan ofta, inte alls bra ju.. speciellt inte att missa viktiga saker i skolan.

Finns mer jag skulle kunna säga men tyvärr är det lite för personligt.. :S



Nu är det nog ganska uppenbart vrf just jag är i behov av "Health girl"-dockan!

Sarah

ååh , jag är precis som den dära dockan, jag tränar och jag tänker positivt mm.

Men allt har börjat bli negativt igen , detta skulle hjälpa mig att komma ihåg den jag va innan och hur jag kan göra för att kämpa mig uppåt.

Det finns massa anledningar , men vissa vil jag hålla lite privatare :)

Angelica

Tråkigt att man aldrig har en chans att vinna såna här tävlingar eftersom det bara är dom som antingen har cancer/ska dö/har förlotat någon nära som vinner :/



Jag skulle iaf vilja ha den eftersom första gången jag såg dessa Vodoo-dolls tyckte jag att dom var alldeles för söta =) Denna var också perfekt för mig eftersom jag vill må bättre :D

maria

jag skulle behöva henne så hon skulle hjälp mig att se framåt efter min axeloperation som inte lyckades =((



Denise

När jag läste om health girl så kände jag igen mig direkt, jag kan verkligen behöva något positivt som kan hjälpa mig att tänka på att jag måste ta kontroll! Jag behöver också lite vilja, eftersom jag har tänkt på att hoppa av skolan, jag vill verkligen inte det.. men det är en massa saker som kommit upp och jag känner att jag kanske inte orkar mer. Health girl kanske kan hjälpa mig att lyckas fortsätta och tro på mig själv. Jag behöver också motivation till träning, eftersom att jag har lite övervikt som jag vill bli av med till min resa med pojkvännen till Rhodos. Dessutom är hon vääldigt söt=)

Mizca Rödebäck

Jag behöver en sådan för att jag behöver komma iform. Har lite svårt med motivationen men denna kanske hjälper en lite på traven på nåt sätt, så det är därför jag vill vinna =)

Caroline

Om jag skulle vinna Health Girl skulle jag ge den till min systerdotter Malin. Hon är 18 år gammal, men har sen ett par år tillbaka mått dåligt psykiskt, vissa dagar sämre än andra. Svårt att veta hur man ska stötta henne rätt. Men det verkar gå åt rätt håll för lilla gumman nu, håller tummarna. Health Girl skulle vara perfekt för henne....

Lina

Jag vill vinna en healthgirl för att ge till min kompis som fyller år! Hon har gått och suktat efter en Voodoll, men hon har inte råd, jag har inte heller råd att köpa en till henne, så nu vorde det perfekt att vinna en! Healt girl var även väldigt söt och i hennes älsklingsfärg rosa!

Linda

Jag behöver verkligen få inspiration att börja träna nu! JUag har tidigare varit träningsnarkoman o tränat mkt, men ahr blivit lite slapp=( Så kan denna lilla healthgirl kan hjälpa mig på traven...både mig o min fästman..!

Nina

Jag skulle behöva henne som hjälp och stöd för att komma igång med mitt motionerande så jag får tillbaka min grundkondition. Hade en period i mitten av tonåren när jag inte rörde på mig ett dyft, skulle jag nånstans så blev det moppen. Nu ångrar jag detta efter att ha insett att jag har en skröplig 93-årings konditon (bokstavligen!), stönar och stånkar efter 1,5 km på cykel... Så ge mig en Health Girl så jag kanske får tillbaka konditonen i nån mån.

Camilla

Healtgirl skulle passa perfekt på min nyckelknippa. Men det är inte bara utséende jag gillar, det är inget farligt men jag har varit sjuk så länge nu och börjar bli trött på att inte kunna träna så hårt som jag vill. Sen skulle jag behöva henne för att bli påmind om att kämpa in i det sista nu innan skolavslutningen år9. Att hon sedan stämmer in så bra på hur jag är med stark vilja är ju bättre än bra!