Tävling - Voodoll EDGE! - AVSLUTAD!




Avslutas Lördag 26/4
45
Janni

haha. kunde inte sagt det bättre själv. Jag varken röker dricker eller tar droger. Säger alltid var jag tycker och tänker (på gott och ont), och jag måste nog vara grundaren till Grynets kommentar - "Ta ingen skit!"

Djur och natur är det bästa jag vet, och jag lever för mina hundar.

Klart jag vill vinna Edge :)

Anna

jag har alltid varit egen och kämpat för både mina och andras rättigheter. Djur och natur är något jag ser som prio ett eftersom det påverkar mänskligheten.



Vad jag kämpar för just nu ? Jag har kämpat en hel del och lyckats ta mig ur mycket, denna gång kämpar jag för att få igång min ekonomi som ligger i botten och för att gå ner i vikt efter depressionen så hälsan inte tar ennu mera skada. Edge verkar vara en cooling, jag tror vi skulle komma bra överenns! :)





Tyra

Jag kämpar för att vara mig själv, och bli accepeterad för den jag är.

Jag ska inte behöva vara någonannan för att vissa personer säger det.

Jag kämpar för att få mina åskiter hörda i tillexpempel klassrummet där våra killar är av åsikten "tjejer är ingenting" . Vi måste få höras vi med , för dom är inte mer värda än tjejer .



OCh sen är jag vegetarian så jag tror att Edge och jag skulle bli bästa vänner :D

Rebecca

Jag kämpar dagligen, sjukdomar som avbyter varandra. Det finns vissa dagar jag inte kan gå upp för min magkatarr är så hemsk, jag tar massor av tabletter och gör allt för att bli frisk. Men just nu blir jag bara sämre.

Sen kämpar jag även för varje steg jag tar, jag har en knäskada som har senaste åren hindrat mig från att vissa dagar kunna gå.

Jag kämpar varje dag mot fördomar folk har om mig och min pojkvän, jag kämpar för att hålla humöret uppe för så fort jag visar att jag mår dåligt får jag bara massa skit eftersom alla kräver att jag ska ställa upp dygnet runt och jag har ingen som kan ställa upp för mig.



Skulle därför vara härligt att få ha en vän som stöttar mig :)

dannie

Nämen passarmig perfekt , jag är 100 % emot djurplågeri, jag är vegetarian. KUl



Jag kämpar för jag vill bli grafisk designer.

Skulle kännas lite bättre när man är nere att ha en Liten kompis som höjer självförtroendet efter som mitt självförtroende(tro det eller ej) är väldigt lågt och har varit det sen jag var liten;:)



KRAM och tack för en bra blogg :)

Mizca Rödebäck

Min bästa vän, Emma har i 7-8 månader kämpat med sin graviditet. Hon har åkt in och ut från sjukhuset 5-6 ggr pga blödningar och just nu ligger hon med värkar så i natt kommer nog en bebis 9-10 veckor för tidigt. Hon kämpar ordentligt och är enligt mig, förtjänt av denna söta Edge.

Julia

Åh, så fort jag läste första meningen kände jag verkligen att det här är SÅ rätt för mig! För det är precis så jag är! Jag värnar om djur och natur, det gör ont i mig bara av att se en bil stå på tomgång för jag vet vad det gör för bår planet. Jag är inte vegitarian men jag älskar djur och hatar djurplågeri.



Vad kämpar jag för då? Jo, jag kämpar för att få vara mig själv, eller kanske även för att hitta mig själv och sen vara den personen fullt ut. Jag kämpar för att få alla mina drömmar uppfyllda och verkligen leva det liv jag vill leva. Jag är 16 år. Jag har hela livet framför mig och jag vill verkligen leva det fullt ut. Det är vad jag kämpar för. Och jag kämpar för att ha roligt, utan droger och alkohol. Faktum är att jag är med i UNF (Ungdomens NykterhetsFörbund) och jag är expert på att ha hur kul som helst utan en droppe alkohol i kroppen. Och så vill jag fortsätta vara. Det är också något jag kämpar för, att vara den jag är utan att låta folk dra med mig på massa skit!



Jag skulle verkligen vilja vinna Edge för det känndes så "jag" direkt när jag läste beskrivningen!





Tack för en bra blogg, Linda! Jag måste nog faktiskt säga att du är min favorit i bloggvärlden!

Veronica

Jag inväntar devil baby.. Mouhahaha

emma

jag kämpar imot hetsätningar och bullemi.

det är det jag kämpar mest för.

och det är tufft.

inte många som förstår mig.

och jag mår dåligt vartenda dag.

den här skulle göra mig så glad

Jennica

Jag kämpa för att vara stark :)

Saga

Jag kämpar för min familj. Min pappa gick bort i augusti och för att komma iväg någonstans i sommar måste vi avliva våra katter. Ingen vill ha dom för att dom är för gamla, jag kämpar för att hålla ihop min familj som består av mamma & 4 syskon. Det är svårt för alla är i sin egna lilla värld men vi kämpar tillsammans. Min pappa dog på grund av alkoholen han drack. Han var missbrukare och förstörde sin lever :/

sannaa

Jag kämpar för att jag själv ska orka. Det är så mycket i skolan med plugg och personliga saker som tar kål på mig! Jag kämpar även för att det ska bli som förut med min kondition och fotbollen som jag verlkigen älskar!

Mie

Direkt när jag läste denna beskrivningen så tänkte jag på min pojkväns farfar. Han är precis en sådan människa som edge beskrivs att vara. Han vet vad han vill och ingenting kan stoppa han, fast samtidigt har han glimten i ögat. Han är vegeterian och hela sitt liv har han varit intresserad av att upptäcka saker och hjälp djur runt om i världen. När han inte kunde resa längre så började han prata i skolor och inför människor om sina resor, vad han hade upptäckt och vad han hade gjort. Varje gång man är hemma hos han får man höra en ny historia, jag blir lika imponerad varje gång. Under det senaste åren så har han drabbats av sjukdom efter sjukdom. Jag förstår inte att en som har gjort så mycket i sitt liv och för så många andra ska behöva ha det så som han har det nu, han förtjänar det inte. Han har kämpat för alla andra hela livet, nu måste han kämpa för sig själv!

Jenny

Jag kämpar för att vara en bra människa :) att behandla mina nära och kära bra och att tänka lite extra innan jag säger eller gör något.

Jennica

Kämpar varje dag för att ge min son all den kärlek han förtjänar. Inget barn förtjänar att födas till världen utan kärlek. Så kämpar även lite extra för de små barn som har de svårt där ute i världen...

Angelica

Jag är också emot droger, alkohol och tobak. Har jämt varit och kommer alltid att vara =) Fast jag bara är 14, men ändå, det är ju mkt sånt i min ålder..



Iaf, just nu kämpar jag i skolan. Går ut nian nu och det är sååå mycket att göra och man har världens press på sig hela tiden. Sen ska jag hinna med min dans också som jag satsar jättemycket på. =)

Emma

Hej Linda :)



Jag kämpar nu in i det sista på gymnasiet. För om 6 veckor tar jag studenten & har så grymt mkt kvar att göra, allt ifrån redovisningar till stora arbeten till några restuppgifter som måste lämnas in. Känns som att tiden inte räcker till. Vet inte hur jag ska hinna, men det är bara att fortsätta kämpa nu in i det sista innan det är dags att ta på sej studentmössan & sen gå ut i vuxen livet.



För övrigt kämpar jag för att vara mej själv, för att hinna med allt, hinna träffa vänner, vara en bra flickvän & samtidigt hinna med familjen.

hang

Hmm, ja, jag har kommit in på frisörlinjen, preliminärt, dock om jag sänker mig 5 poäng! Notera 5 poäng då är jag körd. jag är usel på att plugga. jag vet knappt hur man gör?! Men jag vill verkligen gå den här frisörlinjen, och det värsta är att jag verkligen har tröttnat på min klass, jag blir så himla less.. Men jag får väl fortsätta försöka plugga på mitt sätt, för annars komemr jag väl ingenstans i guess..

Linn Nilsson

Edge skulle komma till stor nytta nu i slutet av terminen, då jag kämpar med att få upp mina betyg.

Har under året varit sjuk välldigt ofta och ligger därför efter, så lite hjälp från edge vore inte fel.

Nathalie

Jag har rätt mycket jag kämpar för. Jag kämpar för att bli respekterad för den jag är utan att behöva ta en massa skit från allt och alla. Även att mina vänner ska få må bra, har alltid försökt stöttat dem men det slutar alltid med något dåligt. Och sedan så har jag en far som är nära inpå alkohol och drogmissbrukare, och vill inget annat än att få slut på det..

ida

jag kämpar mot utbrändhet. Går i 8:an, har två prov varje vecka + en massa läxor. Dessutom har jag fem aktiviteter. Stressen ligger alltid och sjuder under ytan och jag gör mitt bästa för att den inte ska börja koka. Jag kämpa för att beisa för mej själv att jag kan klara det här och att jag kan om jag vill.

Anneli

Jag kämpar för att vara stark och mig själv. Och en bra människa. Men mest för att vara stark för mina barn och vara den bästa mamma jag kan vara till dem. De är ju det bästa jag har.....



Jenny

Hej.. Har du inte en som skulle kunna passa en vän till mig. Hon kämpa på som ensamstående mamma till två små vildingar. Har ett ex som rent ut sagt är överdjävlig. Hon har inte det lätt. Hon tror verkligen på allt sånt här. Så snälla har du nån som passar en ensamstående kämpande tvåbarns mamma som behöver lite flyt i sin tillvarao, så skulle jag bli överlycklig över att ha vunnit en sån till henne.

Lovisa

Jag kämpar inte riktigt för detta, men jag har uppmärksammat det och skrivit uppsatser om det. Och det är att ha kvar dialekter. Det är så synd att det är så mycket dialektutjämning. Så det är något som jag skulle vilja kämpa ännu mer för. Behåll dialekterna ni som har nån dialekt!

Jennifer

såklart tycker jag att jag förtjänar denna urgulliga filuren.

jag skulle behöva den som stöd i all denna alkohol/drog o allt va som finns i världen, jag är anti droger, och skulle verkligen vilja ha denna filur vid min sida vid kampen.

Jennifer

såklart tycker jag att jag förtjänar denna urgulliga filuren.

jag skulle behöva den som stöd i all denna alkohol/drog o allt va som finns i världen, jag är anti droger, och skulle verkligen vilja ha denna filur vid min sida vid kampen.

Owää

Jag kämpar för de saker som står nämnda här ovan eftersom jag är Straight Edgare. Det jobbigaste justnu är för mig att bli respekterad som människa (,Både biologiskt ,stilmässigt och tankemässigt). Jag kämpar också för att få mina kompisar att leva ut livet. Eftersom jag anser att livet är för kort för att man ska hålla inne åsikter och tycka saker är pinsamma. Även om jag aldrig skulle få den rspekt jag vill ha så står jag fast vid den jag är och tänker inte ändra mig för någon. En liten Edge vän skulle vara underbart.

sara

Henne behöver jag, och min familj ju !!

Pappa är nykter alkoholist och kämpar ännu mot suget. Brossan har varit drogmissbrukare men har nu varit ren i 5 månader. Jag peppa dom allt jag kan och ställer alltid upp på dom, denna lilla docka hade säkert kunna hjälpa mej at hjälpa dom !

steph

Det enda jag kämpar emot, är abort. Jag är aktiv i ja till livet. Men jag tror jag behöver edge, för att få lite styrka nu när allt känns tungt. så jag orkar kämpa för saker jag tror på! inte bara djupa saker. Men för små vardagliga ting.

Cecilia

Jag vill vinna Edge för jag måste kämpa varje dag mot killarna i min klass. Det går inte att beskriva hur kränkande, jobbiga och allmänt dumma i huvudet de är. OJ vad mycket skit vi tjejer måste ta pga dem.

Och så vill jag kämpa mot fjortisarna på min skola som aldrig vågar vara egna utan måste härma alla andras stil och sånt. Edge skulle hjälpa mig skitmycket. Så måste jag kämpa för att få bättre självförtroende & lite EDGE helt enkelt.



Peace & Love

Sanni

Jag kämpar för att höja mina betyg i skolan så jag kan komma in på den lijen jag vill

Malin

Jag har utbildat mig till lärare i fyra år, och har nu jobbat som förskollärare i ett år. Varje dag försöker jag kämpa för att alla barn ska få känna sig sedda och trygga varje dag. Från tidig morgon till sen kväll. Vissa barn far mer illa än andra, och det är på just dessa barn jag lägger fokus. Det är i förskolan som barn formas, och jag kämpar för att göra dem till självständiga och starka individer. Det tar på krafterna, me jag älskar det! Det känns enormt att gå hem efter en lång dag, och känna att man har gjort något bra för små barn som annars inte har en trygg tillvaro.

Frida

Edge kan jag behöva för att fortsätta stå emot alla grupptryck som man påverkas av under högstadiet. har aldrig rökt, druckit eller använt droger. Och på det sättet vill jag fortsätta mitt liv. Punkt Slut.

maria

jag skulle gen den till min mamma hon är en kämpe och kämpar för att må bättre

Ida

Jag känner mig så deprimerad just nu (trots vädret) för jag har sagt upp mig och det känns skönt men oron inför framtiden är tung.. skulle behöva något/någon som kan få mig att kämpa lite mer!!

Linda

Jag skulle ge den till min bästis som kämpar att tycka om sig själv och vara den hon är och inte bry sig om vad andra tycker och tänkter om henne

Johanna

Om jag skulle vinna skulle jag ge den till min moster. För ett år sen ungefär fick hon reda på att hennes lever hade slutat fungera, och att hon hade 3 dagar kvar att leva om hon inte fick en ny. Sista dagen fick hon en av en donator i Norge. Nu mår hon hyffsat bra men får bakslag ibland och kroppen har inte accepterat det nya organet riktigt än, hon skulle behöva den för att orka fortsätta kämpa, så hon får se sitt barn (min kusin) växa upp.

Dragana

Jag är väldigt lik Edge och därför tycker jag att jag ska vinna henne.

Jag är självsäker och går min egna väg, röker inte, tar inte droger, är laktovegetarian (äter inget från djur bortsett från mjölk), har länge varit djurrättsaktivist och sätter upp planscer och försöker utbilda folk till att behandla djur bättre. Miljön är en viktigt fråga för mig och gör mitt bästa för att bidra till den på ett bra sätt.

Edge skulle kunna hjälpa mig att fortsätta vara som jag är och det skulle kännas bra att ha en som jag själv vid sidan om när jag väl behöver stöd.

sandra,

det är ju fortfarande den 26e så jag chansar! jag har under hela mitt liv kämpat. och kampen finns dokumenterad i bloggen. jag är en kämpe och därför skulle edge och jag komma bra överens!

mio

Jag kämpar för att bli fri från mitt Lymfom och skulle verkligen behöva lite hjälp av edge!

Pernilla

Jag kämpar för att kunna vara mig själv och vara nöjd med mig själv. Inte ha några komplex eller annat som är i vägen. En dag innehåller alltid något kämpande eller krävande och med den lite kamrat till hjälp skulle det nog gå lite, lite lättare.

BjeBje

Åh, sån skulle jag behöva! :) vart kan man köpa?



vad jag kämpar för?

- jag har gått igenom en tragisk barndom med misshandel, alkohol och mobbning inom familjen och skolan. Jag har fått kämpa helt ensam i 20 år för att orka överleva dagen, jag har haft djup depression i 10 år, käkat antidepressiv och kämpat med ätstörningar ett par år tillbaka. Jag fick höra varenda dag att jag va ful, tjock och dög inte för någon.. mitt självförtroende ligger på noll, och jag kämpar varenda dag för att övervinna dom onda tankarna som spökar i mitt huvud. Sen kämpar jag också för min sjukdom som jag haft i 6 år.. Kroniskt anemi (blodbrist), jag låg på sjukhuset nära döden och jag kämpar ännu idag att bli bättre :)



Edge skulle ge mig styrkan att kämpa vidare, övervinna mig själv och börja tro på mig själv.. att älska mig själv som jag är och inte ta skit från någon mer! Edge skulle också följa med mig överallt, så att jag kan kolla på den och tänka : idag är jag stark, idag mår jag bra!



carro

Jag kämpar med att gå emot strömmen, eller att inte påverkas av grupptryck som många gör under livet.

leopardia

jo, jag är volontär åt ecpat, som är en organisation som kämpar mot barnsexhandeln.



men för egen del så kämpar jag just nu med svackan jag hamnat i, alltså, lite privat kanske, men han som överföll mig för några år sedan, släpps fri från anstalten nu i sommar, så det är inte så där jättelattjo att veta att man kan springa på varandra helt plötsligt, men, men. jag har ju massor att vara glad över ändå, det gäller ju att fokusera på guldkanterna i vardagen.



sen kämpar jag ju med tentan, men hehe, den fulingen kan nog ingen voodoo doll hjälpa mig med :)



ha det gott!

Emma

Jag kämpar för att djurens ka ha det bra. Skänker vpengar till välgörenhet varje månad: DJurens rätt, greenpeace och är fadder till en orangutang unge som heter Kesi! Tyvärr har jag inte tiden för att hjälpa till praktiskt..men hoppas mina pengar ska göra nytta för djuren. Har själv hund och papegoja!!