Fixa Hollywood-svall med plattången


Denna metod är så simpel, att jag förmodligen krånglar till den med bilder tillsammans med text, men jag kan beskriva detta och sedan lägga in en film, när jag har tillgång till kamera - är det okej?


Detta använder jag för att få till frisyren ovan:
Plattång från Ga.Ma
Värmeskyddande spray från Loreal
Hårspray från Goldwells "Wild-serie", stenhård.

Tips: Vill du öka volymen på håret kan du använda en volumaster först.

1. Börja med att du delar upp håret i vågräta benor. Du skall börja underifrån, sätt undan allt annat hår. Spraya varje passé med värmeskyddande spray innan du använder plattången.


2. Plocka en vågrät passé för passé, ett par centimeter breda. Dessa böjer du med hjälp av plattången utåt och innåt. Kombinera varannan utåt och varannan inåt, för att få lite variation och liv i håret samt de "lockiga" resultatet. OBS: Överdriv gärna rörelserna en aning, för att öka 'böjen' som blir på håret.


3. När du når luggen och etapperna plockar du istället lodräta passéer som du böjer bakåt.


4. Avsluta med en glansspray, min favorit är Goldwell Diamond gloss - Shine Spray


Titta noga på bilderna ovan, hur mitt hår drar sig, så kan du nog förstå hur jag menar.
Topparna runtom huvudet går utåt och innåt och luggen och erapperna går bakåt.
21
Lightie

Bra tips! Blir någon liknande frisyr till nyår :)

Anna

Äntligen fler frisyrtips, men jag väntar fortfarande på fiskbensflätan :)



God fortsättning, som man säger :)

Jennie

Bra tips!:)

fanny

jätte fint =)

shansson

Jag har testat det här med min plattång men får inga lockar alls, kan det vara så att man bör ha en ganska så smal plattång för bästa effekt? Min plattång är ca 4cm bred nämligen.



Kram

Jeanette

snyggt :)

Therese

En film skulle sitta utmärkt! jag lyckades inte alls så bra när jag skulle testa och jag som tyckte jag förstod inlägget bra, tydligen inte ;) så när du har tid skulle en film vara perfekt! :D

Angelika

Lodräta menar du väl ?

Sussie

Vad vacker du är!

Sandra

sjukt fint!

erika

Jättefint och superbra tips ! :D Ska testa det nån gång :)



Jag har en fråga till dig som jag hoppades på att du kunde svara på, vilken silverschampo tycker du är bäst ? :)



Kram erika (eriikah.blogg.se)

Cheima

Det är exakt så jag vill ha det men jag lyckas inte! :( kan det var för att jag har alldeles för tunt och lent hår?

sanna

skitfint! kul att du ger tips! måste testa det där på min syrra. ;)

issa

Snälla kan du göra en film med det. Jag har försökt det där men jag får inte till det

Kramar

Frida

Jättefint vekligen! :)

Men det funakar inte så bra på mitt tunna hår, har du något bra tips? Eller kanske någon annan fin frisyr till tunnt hår?

carro

Du har precis en sån blogg jag vill läsa! massa tips och ärliga bilder :D bästa bloggen!! :D

Ehli

Sjukt snyggt hår på bilderna! Verkligen hur gulligt som helst! Men jag har en liten fråga =) Mitt hår är ganska så platt och volymlöst. Jag skulle jätte gärna vilja göra någonting åt det. Jag skulle vilja ha volym i mitt hår och lite gulliga lockar =) Skulle vara otroligt fint tycker jag :D Har du något bra tips? Tacksam för svar!

Ha en bra dag!

Kramar<33

Isabella

Tack! Har alltid velat göra detta men har inte förstått mig på det :) Ska testa det och se, men samtisigt. Övning ger färdighet, eller hur? :) hihi! Tack!

Emma

Snälla, jag ber dig .. försökt få te de nu några gånger. Kan du inte slänga upp en film en snabbis?:)

Dina tips är kanon , hittade din blogg idag och suttit fastklistrad vid datorn sen klockan 3 i eftermiddag!

Hoppas du kan göra de, väntar :)

kram

sabina

alltså jag är lite iq-befriad! Skulle du kunna sätta dehär i bilder föstår inget! jag är helt kass på att förstå sånhär! din blogg har hjälpt mig urmycket! :)

Linnea

Hej! tycker dte är svårt att förstå med endast ord som förklarar, så vore jätte snällt om du kan visa med en film? :)