Djurplågeri

Ni vet vilken djurvän jag är. Gissa om detta gör ont i mig? Det får mig att bli spyfärdig, gråtfärdig och koka av ilska på en och samma gång. Varför? Fortsätt läsa...

Konstnären Guillermo Vargas, eller skall jag kanske skriva "konstnären" använde sig av en hund i sin senaste utställning. En hund som han band fast i ett kort rep, utan mat och vatten i flera dagar. Det slutade med att hunden dog. Fruktansvärt att folk faktiskt går och kikar på detta - att dom ser detta som konst. Det gör mig förtvivlad!

Det värsta är att han nu blivit tillfrågad att göra samma sak igen. Snälla hjälp till och skriv på protestlistan! Såhär får det inte gå till!!!



Stackars lilla krake! Här sitter jag och ser mina hundar och inser hur bra dom har det. Om jag bara hade kunnat göra så denna hund överlevde : ( Stackarn...
28
Belial

Fy fan! Det var bland det jävligaste jag hört. :'(

Annaida

Det där var ju helt jävla sjukt!!! (ursäkta språkvalet)

Elin [ n e v n a r i e n ]

MEN GUD!

Folk är verkligen sjuka i huvudet.. stackars lilla hund! :'(

Stina

USCH! fy vad hemskt!! Att de vill ha mer! Har de inget hjärta i kroppen eller!!?!?! Och han är ju inte bättre själv som tackade Ja första gången, hoppas han sa nej nu när han såg hunden dö!! Jag blir så arg på sånna människor..

Anna

vilken IDIOT, blir så arg på sådant där :/

Sofia

Näe, fy fan...

Pernilla

Fyyyfaan säger jag bara, vilka idioter det finns.

Straffa dom med samma mynt är min åsikt.

Gråter när jag ser sånna här bilder, det är verkligen det värsta jag vet.

Erika

Vilken jkla idiot, hur kunde han få göra så där utan att bli anmäld för djurplågeri????

Johanna

usch, fy fan.. självklart skrev jag också på protestlistan.

Anonym

FY FAN VILKEN IDIOT !!!! Nån borde kasta en tegelsten i hans huvud !!



Fy fan va ja har svårt för sånt !

JULLAN

men det var samma sak på SATC , då var det en konstnär som hade en tjej i ett rum, som inte fick äta eller dricka någonting...



men det är helt sjukt att dom ser sånt där som konst, djurplågeri är fan vad det är, så jävla sjukt!

sandra

Men hallå! så får man väll inte göra :S...

Anonym

jag länkar till detta inlägg och hoppas det är okej !

Linda

Fan vilket äckligt svin, är bara ytterligare ett bevis på att människan faktiskt är ett djur.



Jag blir helt illmående.

Sara

klarar inte av folk som gör sånt här! Älskar djur riktigt mycket och tål inte att se att folk behandlar djur illa och får dem att lida. J-vla idioter! Vänta bara tills dem får igen!! Det borde vara fängelse för sådana idioter som håller på med djurålågeri!!

Diana

konst? va fan vilken jävla idiot!

Melina

Åh sånt är så himla hemsk! Förstår inte hur människor kan behandla sina djur på det sättet! Har sett en del program där det handlat om djurplågeri då och då.. och man vill ju bara gråta när man ser dom stackars djuren som råkar så illa ut.



Men tyvärr så är det inte många som gör någonting åt detta! :/

elvis!

död åt alla som kollade utan dåligt samvete och inte gjorde något åt det! död åt den som gjorde detta möjligt!

kidabouche.blogg.se

jag har skrivit på, skrev på direkt !

Annie

Nej men gud! Vad hemskt! Var inte långt ifrån gråten nu.. fruktansvärt känslig mot sånt där. Vissa människor begriper jag mig bara inte på, hur sjuk i huvudet får man bli?

Thea

fy fan vad hemskt! URSH!!!

Fia

fy fan säger jag bara....hemskt ju:( Man blir ledsen o det skär i en när man ser detta:S

Linda

Kallar dom de konst? O alla människor som gick o tittade, han borde skjutas. Hatar djurplågeri!

Fia

VILKEN JÄVLA IDIOT!! FY FAN FÖR HONOM. Stackars lilla hunden..lider med honom.

linda

fy fan. Det var det vidrigaste jag sett på väldigt länge! hade jag varit å besökt den utställningen skulle jag knutit upp bandet å tagit hem vovven på mat å vatten. Hur kan man göra så här mot en hund?!

Millan - Eruannon

Så som hunden på andra bilden ser ut att bo, så hade min hund de som nyfödd tills den var 8 v. Han fick bo i ett mörkt garage med sina syskon bland bajs och kiss ÖVERALLT. Utan vatten och knappt någon mat. Våld mot honom så fort han var glad och försökte hälsa på ägaren.



Jag klarade inte av att se honom ha de så, så min tjejkompis tog honom åt mig. (hon var tillsammans med idioten som lät dom bo så) men hon dumpade aset, och jag fick honom och nu mår han hur bra som helst. Fattar inte hur folk kan vara så idiotiska!

Jenny

Nämen gud! Verkligen hatar såna människor, varför plåga ett oskyldigt litet djur?! Vi kan ju sätta fast han någonstans utan mat & vatten tills han dör...Inte mer än rätt!

erica

FYFAN VIKLEN VIDRIG MÄNNISKA, VILL BINDA FAST HONOM VID ETT JÄVLA REP!