Locka håret med plattång



Här kommer ett litet kort videoklipp när jag lockar håret på Ronja, med hjälp av plattång. Julia filmar (ingen höjdarfilm jag vet, men spela den flera gånger så kommer ni förstå hur man vrider plattången)

Tänk på:

Nytvättat hår är bäst!

Om du har exempelvis hårspray i håret, kommer den att klibba ihop sig med plattången och håret kommer inte bli glidigt. Detta kan ge kantiga och fula lockar.

Det är superenkelt och man behöver inte vrida den flera varv som jag gör, men jag tycker det är bättre och det gör att håret håller sig på plats. Jag lovar att göra en bättre och mer invecklad video så snart jag kan!

Här är det färdiga resultatet
11
bell

Milo är en flat coated retriver sörru.. kommer till oss på söndag :):) Har du firat någon student lr? Puss

Denise

Om jag har rätt så har jag läst massor i din blogg om att du har beställt kläder från internet, vart brukar du beställa dina kläder:) behöver några tips nämligen!:)

Sofia

Åh, tack för tipset! Jag har försökt locka med plattång förut men inte lyckats.. ser inte så svårt ut som jag kommer ihåg att det var :P

marlene

oj blev nästan rädd när jag såg bilden, har en bild på mig som ser typ EXAKT likadan ut, har nästan samma hårfärg &allt.. haha, tänkte först "vafan?" haha :)

Petra

Det där måste jag prova. :)

Ellen

Jätte bra tips! :)

sofia

superfint!

vad ska man he i för produkt så man inte behöver oroa sig att lockarna försvinner?

eller behövs det inte kanske?:)

Eleonor

Fan vad bra =)

Johanna

Hej.

Bra tips du har. Jag har letat bland dina klipp, men finner inte det jag söker. Hur gör man en fiskbensfläta? Den är speciell och fin.

Anonym

guvad lät det såg ut de måste jag prova! :D

Sophia

Hej :) Vill ha lite tips, jag har rätt så mycket fall i mitt hår, speciellt efter att jag har klippt upp det. Under ett års tid har jag plattat håret ungefär varje dag (med värmeskydd!) men nu börjar jag tröttna på att bara ha platt hår hela tiden, när jag börjat spara ut håret så att jag inte ska ha någon lugg eller så högt uppklippt. Tänkte då att jag kunde ha håret med mitt egna självfall utan att platta det. men när jag fönar håret blir det bara fula stora frissiga former i håret. ja uppklippning m.m står åt alla håll och kanter! så jag har börjat göra lite "hollywood hårsvall" med min platttång. men kan jag, med ett lite slitet och jättetjockt halvlockigt hår få till de fina vågorna utan plattång? jag tycker det känns onödigt att förstöra håret för att locka det, när jag redan har lockar!