Recension av mina Bel Col - produkter


Clean Aha's rengöring

En fullkomligt underbar rengöring som även peelar ansiktet. Den innehåller, som namnet upplyser, AHA-syror. Dessa behandlar olika hudproblem som exempelvis fet hy, stora porer, mild akne, sträv hy och rynkor.


Hur används den?

Blöt ansiktet och massera in rengöringen morgon och kväll - skölj sedan noga.


Hur funkade denna på mig?

En otrolig rengöring med en mild och god doft. Jag hade gått från problemfri hy till aningens fet på kort tid. Hade dessutom fått vidgade porer och små pletor i pannan. Efter 3 veckor med rengöringen och de övriga produkterna är de borta igen.


Pris:
275:-
Betyg: 5



Bel Col 2

Detta är ett collagenserum som är utvecklad för fet och aknehy. Serumet reducerar stora porer, fet hy samt behandlar mild akne. Bel Col 2 gynnar även små sår och förkortar läkningsprocessen.


Hur används den?

Droppa ett fjärdedels rör i handen och badda in i hela ansiktet, efter att du använt rengöringen ovan. Skölj in och låt serumet gå in i huden.


Hur funkade denna på mig?

Denna påsnabbade att få bort mina små pletor och blemmor i ansiktet.

Pris: 480:-
Betyg: 5


Ilumineé
En ögonkräm som motverkar mörka ringar och påsar under ögonen.

Hur används den?
Jag smörjer in den runt ögonen, varje morgon och kväll, efter att jag rengjort samt applicerat huden med Clean AHA's och Bel Col 2.

Hur funkar den på mig?
Den ger mina ögon ett piggare och fräschare utseende. Jag gillar speciellt konsistensen på den, då den påminner lite om en vanlig tjock och krämig salva. Inte alls blaskig.

Pris: 405:-
Betyg: 5


Piel
Ett fuktserum som doftar lika underbart som de fungerar. Kan användas som skydd under makeupen på dagen och stärker hudcellerna på kvällen. Ger ett silkeslent resultat.

Hur används den?
Jag använder denna som en dagcreme och skydd under min makeup (de dagar jag bär smink). Tryck två gånger på pumpen och smörj in, efter att du applicerat alla ovanstående produkter. Denna känns från början galet fet och man blir lite fundersam första gången. Men när den torkat in lämnar den ett silkeslent resultat.

Hur funkar den på mig?
Denna är en av favoriterna i serien. Jag har ett ord att säga: U N D E R B A R !

Pris: 575:-
Betyg: 5


Creme Calmante
Även denna produkt är en fuktgivande creme. Passar speciellt känslig hy och hjälper till att bevara hudens goda kontition. Enda nackdelen är att huden känns lite blå, av den galet blå färgen på produkten.

Hur används den?
Just p.g.a. den blå färgen, använder jag denna som en nattcreme. Byter helt enkelt ut den mot Piel (ovan) efter att jag använt Clean AHA's, Bel Col 2 samt Ilumineé.

Hur funkar den på mig?
Produkten är fullkomligt underbar i sig och ger ett mjukt och lent resultat.

Pris: 380:-
Betyg: 4


Relaxfrut
En lugnande ansiktsmask med utslätande resultat. Stärker även hudens imunförsvar. Doften är fullkomligt underbar även på denna produkt, då den innehåller fruktextrakt, som även förser masken med effektiva återhämtningskrafter.

Hur används den?
Jag smörjer in ett tunnt lager ca. 2 gånger i veckan, efter att jag tvättat mig med Clean AHA's. Låter masken sitta och torka i 20 minuter. Blöter sedan bomullstussar med halvvarmt vatten och rengör ansiktet från masken med bomullspadsen. Avslutar med Ilumineé och Piel (eller Creme Calmante)

Hur fungerar den på mig?
Jag älsar den! Utan att tveka kan jag säga att den är den bästa mask jag någonsin provat. Gillar att även denna inte är blaskig utan tjock, krämig och känns riktigt lyxig.

Pris: 580:-
Betyg: 5

Som ni tydligt kan se så är dessa mina nya solklara favoritprodukter. Så snabbt resultat har jag inte varit med om. Jag är otroligt tacksam att Ingela kontaktade mig, för utan henne hade jag inte provat eller hittat detta märke. Det är dessutom nylanserat i Sverige. Jag kan passa på att berätta att ni kommer få möjlighet att vinna några av dessa produkter under morgondagen. Underbart, eller hur?

Klicka här för att köpa eller läsa om alla övriga produkter i deras shop.
Finns mängder som passar olika hudtyper.
4
Pernilla

Va kul att du hittat produkter som både du och din hy älskar=)

KRYCKAN

Låter som en otroligt bra serie! Synd att det inte var priser för en student dock :/

Sanna

Ih :) Innehåller de parfym, paraffin eller dimetichone? Vore superbra om du kunde svara!

Anonym

åååh... nu ångrar jag att jag inte köpte den på bellme!!