Sov gott, underbara Madde!



Jag har följt hennes blogg, likt många andra också gjort. En underbar människa som drev en otrolig blogg, där man fått följa hennes kamp mot cancern, eller som hon kallade den "den jävla idioten".  Som hon kämpat och hållt livsglöden uppe, trots att det svåra. Hon har lärt mig så otroligt mycket.

Igår klockan 02:15 somnade hon in..
När jag fick beskedet, gick mitt hjärta i tusen bitar.
Men som både hennes mamma och pojkvän skriver, så finns hon kvar.
Hon har bara bytt till en bättre sida, utan smärta.

En fond med namnet "den jävla idioten" har skapats och jag har givetvis donerat pengar. Gör det du också!
23
Sara

Det går inte att förstå. När unga människor försvinner från oss då går allt i tusen bitar. All cancer och andra sjukdomar är hemska, men blir tusen gånger värre när någon i vår egen ålder försvinner. Varför? Den frågan kommer alltid finnas =*(

Sara

Önskar verkligen det fanns ett svar =*((((

Emely Wallander

Fy vad hemskt, jag viste inte om detta. Men nu när jag gick in och kollade på Maddes sida så såg jag att hennes pojkvän är en gammal bekant till mig, världen är verkligen orättvis!! Men hon mår nog bättre nu, utan smärtor.

Linn

Starkarste människan jag någonsin "stött på." Starkaste människorna kanske jag ska skriva. Hennes, hennes mamma & pojkväns-bloggar får en att se annorlunda på livet o ta vara på det man har. Jag är så avundsjuk på motivationen tjejen hade och HAR än! För en sån där fighter lever nog loppan på andra sidan nu när smärtorna är över :) Det är en lättnad att se att hennes näraokära handskas med det på ett underbart sätt, önskar att alla som går igenom cancer o bortgång av en närokär kunde se det på samma sätt..

Alisa

gråter Det har jag oxå gjort, fan jag kan inte sova, är trött men mitt huvudt är någon annan stans. Jag förstår inte varför, det är så orättvisst!

Nicole

Usch vad hemskt.. =(

Junitjej

Jag beklagar att hon är död!

Louise

Usch vad hemskt! Jag visste inget om hennes blogg, ska ta och läsa den nu, hoppas att hon har det bättre nu än förr i alla fall.

jennie's fotoblogg

Det finns inga ord :( Sitter här och med tårarna i ögonen! Fy fan för Cancer...

stina

jag har oxå skrivit och bidragit pengar...

hoppas fler bidrar..

förbannade sjukdom

Johanna

Uschvad hemskt! :( Vad är adressen till hennes blogg?

elin

så himla sorgligt :/

Jessica

jag har inte följt hennes blogg men nu när jag läser blir jag berörd direkt...hon trodde ju att medicinen skulle hjälpa i början av denna månad...men tydligen inte.. :(

Martina

usch, har läst killen och mammans blogg nu och det bara rinner tårar... Känner dem ej men de skriver så otroligt vackert och verkar vara så starka...



Önskar jag kunde ge deras styrka till mamma och anders, anders som precis förlorade sin son...(min plastbror) dock inte genom samma sätt, utan han tog självmord...

henriette

...ja, detta är bara orättvist!!!... enda positiva är väl kanske att hon nu inte har ont längre!?!

...har själv donerat min lilla slant i dag.....och hoppas många fler gör detta oxå...



ha en fin dag

Karin

Usch vad hemskt! Livet är orättvist! Hon har det bättre i Nangijala utan all smärta och lidande!

Johanna

Klart man donerar.

Så jäkla hemskt :(

Ida

uscha . fällde några tårar.

Sandra

Finner inga ord..

Maria

Åh gud så jag grät när jag läste deras bloggar =S

sofie

Självklart ska man stödja, jag har gett mitt bidrag nu! :)

Punkie

Usch, minnen väcks av min kompis B:s död för dryga året sen... 20 år gammal kvävdes han av sin lungcancer. Mina tankar går till hennes nära.

Matilda Östman

grinade sönder när jag läste igenom bloggen.. :'(