Värma tassarna..


Det här med skor på hundar har jag varit väldigt anti mot faktiskt. Men denna vintern verkar det som att jag inte har något annat val.. Vad gör man annars när hundarna lägger sig ned och nästan skriker av kramper, för att tassarna blir så satans kalla? Jag tänkte ju försöka sy några skinnsockar eller liknande att knyta runt benen på dem, men det finns ju faktiskt små små skor som de ovan. Längden är 3cm och bredden är 2cm, de kan nog passa mina små.

Jag har sett hundar få på sig skor, vissa hatar det medan andra inte bryr sig alls. Hur mina hundar kommer reagera, kommer jag få veta om jag köper ett varsitt par. Vi måste ju kunna gå ut på våra kisspromenader! Dom kommer ju gå under av rastlöshet annars, och dom kan ju knappast göra sina alla behov inomhus. Som det är just nu funkar inte ialla fall. Dom tvekar till tusen innan dom ens vågar gå ut...

Edit: Vi har liksom -20º här idag..
56
Tomic

Just nu har jag en mobil-tävling i min blogg, så vill du vinna en ny mobil så kolla gärna in i min blogg för och se hur du ska göra för och vara med och tävla.

För övrigt önskar jag dig en trevlig dag.

http://tomictomi.se

Bella

Alltså, att hålla på och klä sina hundar för ens egen skull tycker jag är trams. Men nu när det är upp emot 15- ute så behöver ju vissa raser kläs på, och inte det för att se fina ut.Utan för deras egna skull. Jag har tex nakenhundar, och ute på vintern är det nästan så att tramdynorna fryser fast i isen om man är på långprommenad. Ska man då strunta i att ge hunden sin motion,eller klä på den? Jag tycker du gör helt rätt i att testa tossarna, bättre att ha de på och låta hundarna vara varma och goa än att inte ens testa och låta hundarna frysa (kanske i onödan). Tyvärr funkade inte skorna på min nakenfis, och vi får acceptera det och srpringa (hehe) på kissrundorna. Alla sätt ät bra utom de dåliga ;)

Veronica

ooh, vart hittar du dojjer till hundarna? :) puss !

sanna

Vill ni ha något att läsa, kommentera samt lyssna på musik så gå gärna in på ciaobellasanna

Fanny

Nej vad söta!! =) Hade nog blivit omtyckta av vovvarna i denna hemska kyla!

Carro

Åhh, jag hatar att se skor på hundar. Men i denna kyla så skulle alla hundar behöva ha det. Hoppas dina små hundar godkänner skorna.. =)

Veronica

åh, tack :) ska in och kika lite, har precis beställt en hoodie till min sötnos, de är ju sviinkallt ute ! ;c puss på dig!

Veronica

Tänk, att mina hundar inte heller vill vara ute. Dom är inte alls kinkiga. Och då har vi kanske... 9 minus. Jag läste på chiforum någon som klippte av topparna på fingervantar och använde som "skor". Topparna från fingrarna sen nått band längst upp..

HHELENE

Tycker du gör alldeles rätt i att köpa skorna, det är hemskt att man ska klä på hundar kläder men nu när det är så sjukt kallt ute, vi har -25 här men som tur har våran hund lite mer päls än dina. Men köp skorna för dina hundars skull, dem måste ju kunna fortsätta sina rutiner även på vintern!

Ellen M

Min kusin har en chihuahua som absolut inte ville gå ut på kisspromenad. Den frös om fötterna och det slutade med att direkt när den gick ut pressade den sig själv att göra sina "behov" så nära dörren som möjligt så dom kunde gå in på direkten. Hon testade och köpte ett par skor, inte dom du har på bild men ett annat par skor som heter "Warm Boots" från Le Chien (www.lechien.se). Nu kan dom gå ut på normala promenader igen och skorna har bra kvalitet och fast hon har använt dom sen i november ser dom fortfarande nästan helt oanvända ut. Hennes hund har heller inget emot att ha dom på sig.



En annorlunda men kanske rolig fråga jag har till dig är - Om du fick välja en superkraft, vilken skulle du då ha?

MVH Ellen

www.ellensplats.blogg.se

Rebecca

Jag gillar inte kläder på hundar om man har det bara för att det ska se snyggt ut, men när man har det för t.ex. kyla så tycker jag att det är bara bra... Jag menar, vilken människa skulle gärna gå barfota i -20 ? KÖP DOM FÖR HUNDARNAS SKULL!:D kramis

Linda

Det är därför man inte har såna små hundar i Sverige för att hey, det blir kallt här på vintern! Jag tycker att det är skittaskigt att överhuvudtaget överväga att skaffa en så pass liten hund i vårt land. Alla kläder på hundar, oavsett vilken funktion det fyller, är onaturliga! Sälj dina hundar till en glatt par i Kalifornien istället

ellan

Nej men gud va söta! hihi gulligt som satan ju.. ja det är sjukt va kallt det är ute nu.. det är så att det biter i kinderna. jätte fin blogg! kram på dig

Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Ja det är ett känt ämne, kläder eller inte till hundar, skor eller inte till hundar?!?!

Jag säger såhär, så länge de har ett syfte så är dte OK, för hundens skull inte människans. Leeloo till exempel fruser jätte mycket nu under vinter och även om tassarna. När vi är ute, varierar hon mellan att lyfta ena tassen åt taget och sedan när vi kommit in sitte rhon och slickar de för att värma de. Det ska hon inte behöva gå igenom.



Då är det okej att ta på henne en tröja för att hålla värmen och kanske tänka på att skaffa något till fossingarna. Bara för att det INTE är okej eller INTE är normalt för de att ha kläder ska de inte behöva sota för det, frysa och ha ont. Man gör ett val för hundarna skull inte för ens eget eller för att "alla andra tycker att det är sjukt med kläder och skor"

Josefin

Var kan man köpa skorna på bilden? Söta! :)

Sara~Candis

Hmm den där Linda längre upp vet verkligen inte vad hon pratar om. Om hon hade läst på så visste hon också att Dobermann inte heller är gjord för sveriges kalla väder utan är gjord för varmare klimat!! Och om jag inte minns fel så är Dobermann en stor hund!



Har själv en liten kille men han är verkligen tålig och bryr sig inte alls hur kallt det än är ute.

Så bara för det är en liten hund så betyder inte det att den inte är tålig!!!

ELIN - DIZZYLICIOUS.BLOGG.SE

Jag gillar heller inte att klä på hundar för sin egen skull - men när det kommer till hundens behov så är det helt ok tycker jag. Det är ju nånting hunden mår bra av, den ska absolut inte behöva lida.



Det är ju som om vi skulle gå ut nu utan skor - inte så skönt!

Anonym

Usch jag tycker verkligen inte du ska ha skor på dina flickor, skaffa tassalva

Sanna

jag tycker inte alls att det är något fel att skaffa tossar till hundar.

Morsan har det alltid på sina när det är för kallt ute, och det är endå stora "fågelhundar".



Dom blir nog lyckligare att vara varma om tassarna än att frysa sönder dom.

Linda

Jag tycker inte man ska klä hundarna mer än nödvändigt och sist skor. Men i detta fall tycker jag att du gör rätt i att köpa skor åt dem. Du gör dem något att köpa och klä på dem än att skita i det.

alex

Klart du ska ha skor på dom om dom fryser, svårare än så är det faktiskt inte :) Dom är för övrigt jätte fina dina små sötnosar :)

Dixi

Jag är jätte emot hundskor men i ditt fall så förstår jag dig!

Mitsukai

HAHAHA fan vad komiskt.. Jag skrev om samma sak innan idag. Och kom fram till precis samma slutsats.

LOL

Sanna

har en blandras och en am. cocker spaniel, och båda lider nu på vintern, mest cockern faktiskt, trots att hon är mer pälsad än blandisen! Så jag slänger på mina täcken när det är så kallt ute! Så ett par skor till dina små är absolut inget problem, bara väldigt omtänksamt! Om ändå alla hundägare kunde vara som du!

jenilita

Jag har sånna skor till mina 2 chihuahuor men dom måste öva länge innan dom kan gå riktigt i dom ingen av mina hundar tycker om att ha dom så jag la ner det där med skor, men ja har hört att det ska finnas en spray som man sprayar på tassarna innan man går ut som gör att det inte känner kyla om tassarna men vet inte var man kan få tag i den jag ska forska lite till om det.

Ronja

Att hålla på och klä hundarna tycker jag är överdriver, men dom fryser ju precis som vi.. på med skorna/sockar men sen får det räcka tycker jag. vart finns dessa?

Angelina

Hej!



Jag beställde min skor till min vovve på http://www.lechien.se och de ser ut som de översta du har på bilden. Han har det också pga av kylan. Han får ont och vägrar att gå. Så vad ska man göra?

Jollan

Tycker det är galet att klä på sina hundar massa obekväma kläder och skor. Tror inte alls de gillar det. På julafton såg jag en hund i tomtedräkt. Kan inte vara kul...

Elin

Usch, läste också inlägget längre upp om att "chihuahuor inte är anpassade för sverige" , men vaddå? Jag känner en golden retriever som inte vill gå ut eftersom hon fryser så mycket om tassarna - och det är minsann en hund för sverige. Det handlar delvis om rasen, delvis om personligheten. Vi klär på våra labradorer nu på vintern när de sitter med i bilen (de älskar att åka bil..) men fryser litegrann. Det är inte fel att klä på djuren, så länge det har ett syfte.

Anonym

Suck* blir så trött, är såna blonda bimbos som du som förstör chihuahuans rykte.

Har haft chihuahua i 20 år nu och fött upp i 15. Hundarna klarar mer än vad man tror, tassalva och gå i snabbt tempo. Hur tror du alla chis i Norrland klarar sig utan skor?

Chihuahua har funnits i Sverige sen 50-talet och inte behövts skor, som förövrigt förstör lederna!!!!!!!!!

Nä, ta några rejäla långpromenader istället med dina små, så omusklade dom är så är det nog det dom behöver.

Lily [ L i n d a . B l o m ]













Anonym: Och vet du vad jag är trött på? Att folk som inte känner mig ett dugg, kallar mig blond bimbo! Bara för att jag har blont hår, betyder det inte att jag är dum.



Det betyder heller inte att jag inte kan ta hand om mina hundar! Jag vet att vissa skor kan skada lederna och jag vet att "sockliknande" skor är bättre. Jag har inte sagt att jag skall köpa skorna ovan, utan att jag funderar på att införskaffa värmande till tassarna.



Mina hundar har de två senaste vintrarna haft varken kläder eller skor, därför är jag så förvånad på hur dom reagerat på kylan iår.



Om du nu fött upp chihuahuan i så många år, så borde du kunna stå för vem du är? FEG är vad du är - FEG!














G I L R A E N

Alla individer är olika. Vissa är mer känsliga än andra. Så gäller det ju även med människor. Vissa fryser mer än andra. Vissa har mer underhudsfett än andra. osv. Jag hade en Sheltie som hade fruktansvärda problem med snö som fastnade under tassarna om vintern, samt frös om dom gjorde han med. Tassalva funkade inte ett smack mer än att det mjukgörde trampdynorna (vilket är bra då de blir väldigt torra på vintern).



Jag tycker också att folk ska sluta gnälla över att "klä på hundar kläder". Nästan ingen hund är född till att klara vildmarkslivet på egen hand idagens läge, alla är mer eller mindre sönderavlade för att tillfredställa människans önskemål. En chihuahua skulle aldrig utvecklas i det vilda, och eftersom vi har skapat denna lilla ras får vi väl också rätta till våra "misstag" i aveln genom att sätta på dem kläder, då för dem som verkligen fryser.



Jag anser det inte fel med kläder då det inte går att efterlikna deras natur i dagens läge. Fryser dom kan man väl inte låta dem frysa? Jag skulle iaf inte vilja gå ut i en sommarklänning mitt i vintern...

joanna

hehe annelie sydde egna sånna till elvis för många år sen.. men han klarade inte av att gå i dem^^ såg ut som bambi på hal is där han gick och skakade på benen^^

Anonym

Ha ha börja motionera dina hundar istället!

O l i v i a

Jag ser inget fel med att ha kläder på hundar sålänge de inte lider av att ha det vilket de inte brukar göra heller. Undrar egentligen varför man ska ha tassalva till tassarna som några skrivit, vad jag vet så är tassalva till för sprukna trampdynor och så inte för att hålla dem varma...

Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Jag håller helt med dig - så länge kläderna har ett syfte och man klär på dom när dte är kallt osv så är jag för. Men pimpa ut dom i klänningar, skor osv.. NEJ.



Detta med tassarna som du nämner har min tik som jag hr ute på foder oxå problem med. Hon lixom sprätter med tassarna för att det blir så kallt. har inte upplvt att mina andr atvå har haft nå problem än..



Men man lär ju som sagt kunna gå ut å rasta dom och är det det å värmande sockor, skor osv som behövs så är det så. Skulle man inte tut hunden för att den inte VILL eller KAN gå ut - ja då är ju det fel iställe.

Jenilita

vilken debatt det har blivit här inne hehe!

Jag har 2 chihuahuor och den ena baileys har på sej jacka eller polo tröja när det är kallt, min andra hund dollar älskar kläder ja klädde han i små roliga tshirts när han va liten och innan vi ska ut sätter han sej i hallen o väntar på att han ska få på sej sin jacka eller tröja. Han är van vid jackor och tycker inte om att vara ute utan dom. Skor köpte ja vill dom men dom var inte så förtjusta i dom så jag la ner det. sen köpte jag benvärmare till dom och det gick bättre för att hålla benen varma. Man ska inte ta på dom en hel overål vissa klär på hundarna stor mundering med byxor och långarmat som dom inte kan röra sej i det anser jag vara plågeri. Man får köpa något dom kan röra sej bra i och som sitter bekvämt. sen tycker ja att det e okej att ha något skojigt linne eller så en liten stund om man ska gå bort eller så om hunden själv trivs i det. gör dom inte det så ska man låta dom gå "nakna" dom har ju trotts allt en egen päls som funkar i alla väder. det va allt för mej:)

Emma

Tycker du resonerar helt rätt Linda. Jag känner precis samma sak, klä en hund för sin egen skull skulle aldrig falla mig in. Jag använder väst till min amstaff nu när det är som kallast, och det är för hans egen skull. Sen är det bara positivt att han uppskattar det själv, och det märks!

Emma

Kan inte folk bara fatta att har man små hundar så klarar de inte kylan, har ni hört om världens minsta människa? Hon dog i ett tåg i ryssland, tåget hade gått sönder mitt i vintern och tåget var fullsatt. Det vara bara hon som dog, hon frös ihjäl. Säger det någonting. Bara för att man har en chihuahua och har blont hår så är man igen bimbo.

Vad är det för fel med att man älskar sina djur, och bryr sig om dem? Måste dessa hundar få en accessoar stämpel bara för att en människa förstörde deras rykte? Ska man behöva vara en tjock brunett för att inte få höra massa saker bakom ryggen när man är ute och går? Till alla er som äger en chihuahua, stå på er. Låt inte personer som inte förstår sig på det, trycka ner er.

Jenny

Min man äger en djurbutik. När hans mamma hade köpt in hundkläder fick vi spel. Va fan ska vi sälja tröjor, klänningar mm?? Nä icke.. så skiten rear vi ut med 70% rabatt. Men hundtäcke!! Det är en annan sak. Det fyller en funktion, precis som hästtäcke. Nä jag är emot att spöka ut dom, men fyller det en funktion (som inte många KLÄDER gör) så är det ok.

joanna

synd att vissa människor inte kan förstå dehär.. en chihuahua går ganska lätt att jämföra med mina amstaffs, då de trots allt (tro de eller ej) är byggda på samma sätt. de ska vara välmusklade hundar utan underhull, samtogidgt som de ska vara smidiga och grasiösa.. så jag har samma "problem" med mina smatffs och speciellt vår hane, han skulle merän gärna bära upp skor.



skulle vilja ha en mer utförlig förklaring på hur detta skulle kunna förstöra lederna på en hund?



givetvis ska skorna vara väldigt lätta och inte på något sätt hindra hundens rörlighet eller forma foten. då de enbart bär dem korta stunder så ser jag ialf inget problem med detta?



de jag tycker är synd är att de inte finns samma utbud till stor hund. våra tikar klarar sig så länge de rör på sig ute, men att vänta på en buss eller liknande kan man ju inte bara tänka på, för då fryser de så att de får ont.



hanen får ont även om han rör sig då han är så pass "tunn" som han är.. (blandis amstaff/pitbull och mer byggd som en apbt tyvär)



gör de som känns rätt för DINA hundar, de är individer och jag tror inte att någon annan än du själv vet vad som är rikigt bra ör just din hund!!

Jess

ja usch, det är is kallt för våra små i vinter.

johanna

Idioten som påstod att man inte ska ha sådana hundar i sverige måste ju vara helt oinformerad om läget!! Hundar är tåliga och modiga djur, de anpassar sig efter klimat! Har man en nakenhund tex. då hjälper man den med ett täcke lr liknande på vintern, inget mer med det!!Då kommer tex nakenhunden leva ett gott liv här i sverige, även på vintern!! Hur kan folk bli så upprörda av en sån sak?? hästar har täcken på vintern, vadå ska alla hästar flyttas från sverige??människor har varma vinterjackor o skor?? ska vi slussas till californien?? Helt rätt att klä på hunden, liten som stor, naken som hårig, så länge det är i syfte att hålla den lite extra varm nån månad över vintern!!!

josefine

josefine

det är ju fel att klä på sina hundar för att ha dem som accesoarer för sig själv, men om hundarna behöver kläder visst, men fan heller att man ska plåga djur för att få en ''vackrare'' syn för ögat.

Anna

Jag har en irländsk setter som hatar att ha kläder på sig men när vi åkte till fjällen accepterade hon ändå att ha hundtäcket på sig eftersom det var så himla kallt. Jag tycker man kan ha kläder på hundarna så länge de inte blir irriterade eller försöker slita av sig plagget. Som sagt, vissa hundar gillar att ha kläder på sig eller åtminstonde tycker det är okej.

Zandrea

Skulle aldrig falla mig in ooch klä min hundar i kläder för min egen skull, om jag klär dom gör jag det för deras egna.. Fattar inte hur folk kan vara så dumma att klä sina hundar bara för att liksom? Det ska ha en funktion och vara till en fördel för hunden.

Jessie James

Jag har en liten och en stor hund. Båda har kläder.

Kanske lite smått skillnad på väder å VÄDER i lilla sverige. Men här i norrland så använder vi sunt förnuft å tar på våra hundar kläder för att slippa onödiga veterinär kostnader. Samma gäller på sommaren för att dom inte ska få solsting mm. Men sen är det ju skillnad på en Berner S. å en Nakenhund, Självklart!



Men jag tänker då inte sluta "klä" mina hundar för att folk som har minus 3grader tycker att "hundar har alltid klarat minus grader så varför skulle dom inte klara det nu" Halllååå Världen! Vi lever i 2000 talet och vädret ändras! Men vill ni leva som grott människor så VARSÅGODA! på den tiden åt vi kött, hade på oss päls, viftade med pinnar och saknade eld. Men vissa inser kanske inte att vi gått vidare... =P



Jag klär inte mina hundar för min skull utan för deras. SJÄLVKLART! däremot finns det kläder som jag mkt hellre ser mina hundar i. Med kul budskap eller ganska clent utseende.



Men har man endast minus 3 grader så behöver man ju inte kläder eller skor! Btw kan skor vara riktigt bra när det är skare i marken (för er stockholmare som aldrig sett snö typ så är det is på översta lagret av snö. Gör jävligt ont att råka riva sig på osv...) Och då är det bra med skor till hundarna. Slipper hunden bryta en klo om den busar i snön. Och vem vet vad som göms i snö?!



Men alla har olika smaker och tycken och detta är bara en i mängden :)



XXX Jessie James

Angelica

Hejsan!

Tänkte bara ge min åsikt, som är ungefär som din: Så länge man klär dom för deras skull och inte sin egen. Här används kläder utomhus dagligen på vår hund. Jag är stolt ägare till en kinesisk nakenhund. Utomhus är det fleeceoverall som gäller om det är under nollstrecket, och vi ska vara ute en längre stund, i tex rastgården. Annars en stickad tröja för en snabbkissrunda, eventuellt med fleecetäcke över beroende på kylan. Och eftersom han bara är 4 månader går vi inte på långra prommisar än. När värmen kommer, kommer han gå naken. Sunt förnuft gäller här hemma. Regnar eller snöar det men ändå är varm, ja men på med täcket. Är det kallt, overall. Ännu kallare, overall med täcke. Inomhus går han alltid naken. Vädrar vi och han tycker det blir kyligt kryper han ner i sin korg med en massa filtar bara!

Skor är jag inte alls emot, de du har på bilden liknar hurtta-skor som används till rätt så många kineser har jag märkt. Än så länge så klarar Charlie tassarna, men annars är han en fryslort. Så vi får väl se till nästa vinter!

Och sen en extra sak, om hunden ändå behöver overall, varför kan den inte få vara fin? DET funderar jag på. Varför den inte kan få vara i en fin färg, eller med nåt tryck? Det påverkar INTE hunden på något sätt. Allt måste inte vara svart. Dock används bara svart och blått på Charlie, men det är ju ett val vi gjort, eller ja, husse ;)

Det var min åsikt.

Fin blogg du har!

Kram

En dansös dagbok

Jag föder upp chihuahua och jag tycker du har en sund inställning Linda. Man måste ta allt med en nypa förnuft.



Klart de små kan frysa och behöva ett vinterplagg. Skor är däremot inte bra för hundens balanssinne. Fingervantar lät som en bättre ide.



Min ena tik älskar att ha tröjor på sig medans min andra avskyr det. På vintern åker en liten jacka eller tröja på så att de håller värmen.Man måste ju tänka på att även om det är en hund så är de mycket närmre marken med kroppen än andra större raser. Om det tex snöar går de och skrapar hela undre delen av kroppen i snö.



Sen kan man ju klä en hund i nåt sött för att ta en bild eller så men att tvinga dem gå runt i klänningar och skor samt nagelack på klorna (ja vissa målar klorna)är ju helt onödigt.



Min tik har förresten precis fått valpar så om du känner nån som vill köpa en liten tik så har jag två kvar att tinga =)



Kram

www.kennelxsmall.se

Fanny

Först och främst måste jag vända mig till Anonym som utgett sig som "hunduppfödare"! Hur kan man ens, efter att läst det här blogginlägget, kunna påstå att Linda är en blond bimbo?! Säga att det är såna som HON som förstör chihuahuans rykte? Herre min Gud!

Det mest korkade jag hört! Jag har alltid varit, som många andra, kritisk mot hundägare som klär sina hundar för utseendets skull. Och är fortfarande skeptisk över om något djur verkligen GILLAR att bli uppklädd. Men efter att jag läst det här så tycker jag att Linda bara gör rätt i att köpa/göra något värmande till hennes hundars tassar.



Däremot så FINNS det ju hundägare, många chihuahuaägare, som KLÄR UT sina hundar för ROLIGHETENS skull! Och de är ju DE som "förstör chihuahuans rykte"!

Men du kanske inte läste texten, utan bara kollade på bilden? Ursäkta ordvalen men jag måste bara säga det -- jävla idiot.. Jag blir så arg när jag läser såna här kommentarer som riktas mot en GOD människa. Man ska vara snäll mot sådana.



Nu vänder jag mig mot Linda! Blir glad över att det är så många som håller med dig, annars skulle jag ha alltför många att vända mig mot nu - Haha. För jag tycker du har så rätt! Bloggen är bra, du skriver bra, bra hundar, bra allt! Förutom vissa idiotiska kommentarer då - Som ju alltid kommer att finnas där om man driver en blogg...

Jaja, hade inte tänkt skriva riktigt såhär långt, menmen!

Och även om du inte känner mig - You have my support! :)



MVH Fanny.

Anna-Carin

Så länge det fyller en funktion så varför inte?



Har själv en stor strävhårig hund som tex alltid har täcke på sig efter träning för att inte kyla ned musklerna för snabbt. Då jag flyttat "norr ut" så kommer jag även att köpa hundsockar till honom som han ska ha när vi är ute och springer när det är barmark och frost då detta skär sönder trampdynorna.



Skulle dock inte sattsat på de där hundskorna, har jobbat i hundbutik och inte sett en enda hund som trivs eller kan gå bra i sånna skor. Sockar är bättre! Avklippta fingervantar borde ju passa på dina små! :)

Mikaela

Hejsan,måste bara säga att jag Älskar din blogg!

Har ingen chihuahua men vill ha en meest av allt på jorde..iaf dina är skit söta (A):).

skorna är söta och allt annat du lägger in här.

Hare bääst //Mikaela

Sofie

Det värsta jag vet är folk som klär hunden i till exempel pyjamas eller morgonrock och sånt som hunden inte behöver.

Skoproduktionen är en sak som jag aldrig skulle stötta, men som många andra säger; I såna här fall är det klart det är nödvädigt. Samma sak med en fleeceväst för att hålla värmen på dom små kropparna. Min hund har en och tycker det är väldigt mysigt numera.

Det är bra Linda =) Jag stöttar dig =)

izza

kollade runt på lite inlägg o hittade detta om skor till hundar. Jag är själv helt anti mot sådana, men i vintras fick min mellanstora blandis extrema kramper i tassarna. Hade hon kunnat lyfta alla fyra tassar samtidigt hade hon gjort det. så till nästa vinter blir det till att skaffa skor till mn prinsessa. synd bara att det är så dyrt >.<

/I

Linda

Jag förstår absolut inte varför andra skulle ha med saken att göra oavsett hur mycket man klär ut sin hund i fåniga kläder, skor, kepsar osv. Man kan få bry sig om man misstänker att någon inte sköter om sin hund och då anmäla detta, thats it! Att man klär på sin hund innebär verkligen inte att man skiter i den eller har den som en associar! Varför bryr folk sig överhuvudtaget? Jag klär på min hund de dagar jag känner för det, jag klär även på min hund både täcke och "skor" de dagar då det är kallt och jag skulle uppskatta om folk sköter sig själva, sina eventuellt egna djur, och skiter i hur andra väljer att göra, urlöjligt!