Värmeskydd


Värmeskydd är ett måste när du använder plattänger, locktänger eller andra värmeverktyg. Dessa är till för att skydda håret mot det slitage som blir när det utsätts för värmeverktyg. Mina personliga favoriter av de ovan är nummer 4, 5 och 6.


 
1. KMS Flat Out Hot Pressed Spray

En revolutionerande spray från KMS som är utmärkt vid plattångning eller värmeutsatta hår. Skyddar mot skadlig värme. Ger bra med stadga och glans. Håller ute fukt och minskar på så sätt att ett platta hår krusar sig i kontakt med fukt. Ger ett värmeskydd upp till 220 grader. Innehåller UV filter. Pris: ca.195:-


2. Paul Mitchell Heat Seal

Bevarar frisyren länge. För alla hårtyper, gör att frisyren håller vid fuktigt väder, skyddar håret mot skador vid värmebehandling. Ger fyllighet och glans. Pris: ca.122:-

3. Schwarzkopf Osis Flatliner

Spray som vårdar och skyddar håret vid användning av värmeredskap upp till 200 grader. Speciellt bra till plattång då den ger ett superslätt resultat. Pris: ca.161:-


 4. Wella High Hair Flat Iron

Spray speciellt framtagen för plattänger. Ger glans, starkt stöd och skyddar mot värme. Pris: ca. 129:-


5. Loreal Hot Style Constructor
Constructor är en strukturerande värmespray för obegränsad styling. Den stylar och fixerar håret utan att kladda eller tynga. Dessutom med en perfekt kosmetisk finish. För sensuella och mjukt konstuerade stilar. Pris: 155:-

6. Redken Smooth Down - Heat Glide
Värmeskyddande leave-in serum tämjer, kontrollerar och slätar ut svårformat hår, vid användning av värmeverktyg. Ger en högglansig finish. Pris: ca. 309:-

7. Lanza Strait Line Terminal Defense
Ett hjälpmedel vid värmefor- mering, som skyddar håret mot värmeskador, med yttersta fasthet och styrka och enastående glans. Optimerar användandet av plattjärn, lockjärn och fönfrisyrtekniker, genom att öka hållfastheten och motståndskraften mot fuktighet. Pris: ca. 156:-

26
Rasmus

JA!! Mera sånt här i din blogg ^^ Massor ^^ Me like!!

JOSEFIN

Från början då jag använde plattång använde jag inte något värmeskydd, men nu gör jag alltid det! Sedan jag gjorde det första gången känns det vekligen att det behövs, Håret blir verkligen grymt skadat annars :/

Nicolina

är det någon av dom som kan tynga ner håret?



Ha en bra kväll!

Johanna

Den från redken vill jag prova! Den verkar bra :)

Denise

Hej, jag skickade ett mail till dig precis så du får spana in det sötnos :)

Ida

Bra tips! Jag är fruktansvärt dålig på att använda värmeskydd - måste skärpa mig!



Kolla gärna in tävlingen i min blogg:

http://karlssonida.blogg.se/2009/january/tavling.html



Kram

guzmania

Kanon inlägg, tack för tipsen!

mtlda

Tack för tipsen, ett jättebra inlägg! :D

angelica

Du har jättebra tips verkligen & jag gillar din blogg!

Men skulle vilja fråga om du har något bra tips till en person som tappar jätte mycket hår? Jag går på en frisörskola första året, och har en kompis mamma som jag klipper, och hennes hår är jätte tunt, hon tappar otroligt mycket, vad kan jag säga åt henne att göra? tack på förhand!

Elin

Vet du vart man kan köpa 4an och 5an?

Mygga

Hej! Kikade in på din blogg litegrann för tips och råd. Jag försöker spara ut mitt hår så att det blir längre, men vet du något effektivt sätt som gör så att det går lite snabbare? B-vitamin kanske? Eller stärker det bara håret? Jag använder plattång nästan varje dag och det sliter något otroligt mycket på mitt hår, tack för tipsen om värmeskydd, ska verkligen köpa det! :)

Jen

den från osis är bra!

Matilda

Du tycker inte att du härmar http://yourdreamcloset.blogg.se/2008/november/fwq.html ?

bbellaiz§

vart kan man köpa nummer fyra, Wella High Hair Flat Iron?

Ida

Nummer 5 är superbra! :) Vet du några bra produkter mot fett hår? :) Kul med att du ha så många tips i din blogg! :)

CHERRY

Vilken av dom är bäst då? :)

Lily [ L i n d a . B l o m ]











Matilda: För det första hade jag inte ens sett det inlägget föränn du länkade.



För det andra, vi tipsar inte ens om samma produkter!



Så nej! Jag "härmar" verkligen inte henne. JAG tipsar av egen erfarenhet, efter önskemål från mina läsares sida.












Christinah

Tack för tipsen om olika värmeskyddande produkter! Precis vad jag behöver till mitt hår när jag använder plattång/locktång! ;)

vanessa

Min personliga favorit är nr6! använder den alltid :) Redken är bäst

Sandra

Min favorit är nr 3 :)

Frida

tack! :)

Ida

Hej, jo jag har den där numer 1 kms flat spray men den är i en annan förpackning är det samma, är det den som luktar vanilj för den älskar jag. och vart kan man köpa den?



=)

Malin

Hej :) Jag undrar vart man kan köpa värme produkterna nummer 2, 5 och 7? :)

hanna

vilken rekomenderar du för att göra vågigt hår? är det någon som passar bättre till det eller spelar det ingen roll vilken man använder? :)

amal

hej jag gillar dinna hår vidieo inlägg i youtube gör fler

Louise

Hej jag har en fråga. På produkten nr 5. Så står det på brukshandvisningen (enligt en sida) att den används på fuktigt hår osv till att stajla och innehåller lite värmeskyddsämnen. Alltså, slits håret iallafall om man applicerar det där på torkat hår och använder plattång? För jag söker efter en bra produkt som skyddar från värmeplattång osv. Jag förstår inte riktigt x))