Plastikdrömmar – tonåringars snabba väg till skönhet


"Dokumentären följer två 16-åriga flickor försöka uppfylla sin stora dröm att plastikoperera sig. Efter att ha nekats operationer av läkare i Storbritannien reser de till Texas för att träffa plastikirurgen Dr. Peter Driscoll. Men innan de själva tillåts lägga sig under kniven måste de bevittna ett kirurgiskt ingrepp på en annan flicka. Kommer upplevelsen att få dem att ändra sig? Under tre månade följer vi tjejerna när de förbereder sig inför Texasresan, träffar kirurgen och andra flickor som opererats, mamman till en flicka som nästan dog på operationsbordet, och slutligen genom läkningsprocessen. Genom intervjuer med tjejerna själva, samt deras familjER och vänner får vi veta vad som drivit dem att ta till plastikkirurgi till varje pris."

Ni kommer väl sitta bänkade, precis som jag? Programmet går på TV3 klockan 22:00. Jag kommer dock givetvis ha laptopen i knät och blogga under tiden ; )
16
anna

Det låter rätt sjukt faktiskt :P

Jennifer

jaa, det ska jag absolut se!

E

jaha, kul :) Va heter han då?

Maria

Det är helt galet.

Fru Rödebäck

Önskar jag kunde få se hela programmet men måste snart gå för att hämta hem gubben. Intressant program. Jag vet inte om jag tycker dom är dumma i huvet eller inte. För jag förstår hur dom känner fast jag tycker ju också att man är fin som man är och att alla skall tycka det, men det är ju inte lätt.



Den mörka tjejen kan jag förstå, för det finns inte så mkt annat att göra åt saken men för den blonda tjejen som ville bli av med fett vet jag inte riktigt. Enligt hennes pappa har hon ju inte försökt att gå ner i vikt genom motion, bantning och såna grejer, hon verkar tro att en operation är den enklaste vägen, vilket det antagligen inte är.



Skall bli spännande att se om dom går med på det eller inte.

Fredrik *Frisören

det kommer jag nog missa... men oj spännande!

Fru Rödebäck

Håller verkligen med dig! Har man inte ens försökt att gå ner i vikt så är man ju dum.

En sak om man provat precis allt men att det inte går - sista utväg liksom - eller för att det är pga hälsorisken, men hallå. Den där tjejen är mkt mkt mindre än mig och jag vägrar operation.

E

Ja, det vet jag vem det är. Han spelade hockey här tror jag o så :)

Fru Rödebäck

Tyvärr är det nog så.

Visst att jag också är lat imellanåt och har svårt att gå ner i vikt men hallå, jag har ju liksom inte kämpat så hårt för att gå ner i vikt, skulle jag kämpa hårdare hade jag ju gått ner.

Man får som du säger, bara ge fan på att man skall gå ner.



Det är ju helt korkat. Jag hoppas verkligen inte pappan går med på det.

Avslutas programmet idag eller visas det varje vecka nu?

Sofia

Fy farao, det här är ju helt sjukt.



(Jojo, jag sitter också bänkad)

sanna

haha självklart

Majken

jag tycker han gjorde helrätt i att inte vilja operera den blonda tjejen. Känns som om hon skulle kunna göra så pass mycket mer för att förändra det själv!

ha det gott :)

sofia

Inte jag heller, om man är mogen att ta beslutet och om det handlar om sådant man faktiskt inte kan fixa på naturlig väg. Men hon hade ju knappt försökt gå ner i vikt, var bara liten och naiv i mina ögon.



Sen att det ser ohyggligt läskigt ut är ju en annan sak :)

Sessan



Jag såg inte programmet, men då jag var 16 hade jag också i stort sätt obefintliga bröst, brösten är dock inte färdigutvecklade förrän man är 18-20 och idag har jag åtminstone en B-C-kupa iallafall (beroende på typ av behå) samma sak gäller ju det s.k tonårshullet, det försvinner ofta då man inte längre är tonåring (annars får man ju röra på sig mer)



Kontentan blir givetvis att jag är motståndare till operationer för tonåringar, utseendet är inte "färdigt" då. plus att man ofta fixerar sig vid det man är missnöjd med, det här s a s till åldern, men är något man borde genomlida.

Anonym

vet du om det går att se på internet nånstanns? läg gjärna ut en länk isåfall :P

LANJA - www.lanjas.blogg.se

hehe